Gå til innhold

17" Laptop & handbagasje (de nye reglene)

[Infected]

Anbefalte innlegg

Julen nermer seg, og derfor nermer min flytur tilbake fra "Down under" og hjem seg ogsaa.

Etter mye lesing og googling er jeg fortsatt like gronn.

Ingen gir noen som helst spesifikk informasjon om dette, og de fleste er opptatt av flytende vasker, og ikke "laptops". En tidligere artikkel jeg leste paa flere norske nettaviser oppgav spesifikke regler for storrelse paa handbagasje, (i cm) men kan ikke finne den igjen akkurat naa

Hos Avinor finner jeg ingen spesifikk informasjon om restriksjoner paa storrelse, eller laptops, utenom den (gamle) "ta maskinen ut av vasken i sikkerhetskontrollen".

Det bringer meg til mitt sporsmaal:

Har noen hatt erfaringer med de nye reglene? Har noen blitt "stoppet" eller krevd at deres (17") laptop maa sendes som bagasje? Hva kan vi vente oss paa var flytur tilbake til kalde nord?

MvH [ Infected ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar!

Desverre gav linken akkurat den samme informasjonen som jeg allerede har funnet hos Avinor tidligere.

I folge

DinSide er de nye reglene for storrelse som folger:

"Endringer i maksimal størrelse for kabinbagasje til maksimalt 56 cm x 45 cm x 25 cm, men med mulighet for visse unntak for f.eks musikkinstrumenter. Denne endringen vil imidlertid først bli gjennomført seks måneder etter at de overstående forslag er tatt inn i regelverket."

Med andre ord, en 17" laptop vil (potensielt) kunne skape problemer.

Etter "snippleten" er jeg usikker paa om de snakker om at unntak vil bli godtatt forst 6mnd etter, eller at selve storrelsesrestriksjonene vil bli innfort 6mnd etter.

Derfor lurer jeg paa hvor "strenge" de er paa dette, og om noen faktisk har blitt paakrevd aa sende sin maskin som bagasje etc.

Jeg har jobbet min tid som sysadmin, og vet "first-hand" hva en flytur som bagasje kan gjore med en stakkars laptop...

MvH [ Infected ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...