Millmax Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158806 Spørsmålet har vært om denne tjenesten er lovlig i Norge. Nå har imidlertid Kulturdepartementet gitt klarsignal for den russiske musikkbutikken.Kulturdepartementet sier til Forbrukerrapporten at de ikke har noen tilføyelser i forhold til det som er opplyst tidligere. For en tid tilbake uttalte nemlig departementet at nordmenn ikke vil kunne straffeforfølges for å handle hos Allofmp3.com. Når norske kunder handler hos Allofmp3.com er det derfor helt lovlig. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 interessant, nå vurderer jeg faktisk å kjøpe det lovlig Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Endelig Bare håpe at russerne selv ikke stenger det... noe jeg tviler på at de gjør. For i russland er ikke akurat det letteste stedet og starte nettbutikker... Jeg syns jo at det er greit at artister tjener på musikken deres... MEN DET FÅR DA VÆRE GRENSER! Driver å skifter bank! For jeg får ikke brukt visa korte mitt der lengre... altså visa boikotter allofmp3.com så boikotter jeg visa.. enkelt og greit! Endret 13. november 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Woohoo! da kan jeg endelig laste ned musikken min lovlig Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Herlig! Når jeg kommer hjem skal jeg kjøpe meg "Tom Jones vs The Cardigans" plata til 0.73 dollar! Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg synes bare at det (ca. 10 kroner) er riktig pris for en plate. Plateselskapene hadde løst piratproblemet fullstendig, hvis de hadde gitt opp sin grådighet og gitt folk MP3 til 1 krone stykk. Når det koster det tidobbelte, og i tillegg får man DRM-jævelskap med på kjøpet, er man mye mer fristet til piratkopiering. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Og der har jeg kjøpt min første sang online - ever! Valget falt på Dj Tiesto - Gouryella , Walhalla. Desverre må jeg si jeg er litt skuffet over at jeg ikke fikk noen "varm følelse" av å gjøre det hele lovlig :/ Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Muligens fordi du innerst inne vet at de pengene antageligvis går rett i lomma på russisk mafia el. lignende ? (Vertfall ikke til Dj Tiesto Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Muligens fordi du innerst inne vet at de pengene antageligvis går rett i lomma på russisk mafia el. lignende ? (Vertfall ikke til Dj Tiesto 7282127[/snapback] Bedre at mafian kjener penger på musikk enn narko,våpen,drap osv? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ja takk, begge deler, sier de nok. Uansett, dette handler mer om at allofmp3 ikke er ulovlig enn at det er særlig lovlig. La oss heller si at det ikke er straffbart... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hadde du kjøpt fra Itunes ville ikke mye penger funnet veien til DJ Tiesto uansett. SE HER. Ca 10% går til artisten,mens apple tjener kanskje 3x og selskapet .55$. I et litt fornuftig marked ville musikken ha kostet ca 1.50 pr låt. Da ville vi fortsatt kunne betalt artisten det samme og 33 prosent av totalprisen gått til distribusjon osv. Artisten får vel heller ikke lønn før kostnadene med "platen" er dekket+ + +. Tallene er meget usikre, men rangerer fra litt under 5%-12%. Bare å rette meg om noen sitter på bedre tall, da gjerne ikke fra Itunes selv eller en av de store selskapene. Tviler litt på objektiviteten der. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Og der har jeg kjøpt min første sang online - ever! Valget falt på Dj Tiesto - Gouryella , Walhalla. Desverre må jeg si jeg er litt skuffet over at jeg ikke fikk noen "varm følelse" av å gjøre det hele lovlig :/ 7276692[/snapback] Nei, personlig setter jeg moral over lovlighet, og finner liten grunn til å støtte allofmp3, på moralsk grunnlag synes jeg det tilogmed er verre enn å kopiere "privat". Men det er jo allikevel interessant at det er lovlig. AtW Lenke til kommentar
firepile Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Endelig Bare håpe at russerne selv ikke stenger det... noe jeg tviler på at de gjør. Nå som Russland skal inn i WTO, er det ikke umulig at de blir tvunget til å stenge. For i russland er ikke akurat det letteste stedet og starte nettbutikker...Jeg syns jo at det er greit at artister tjener på musikken deres... MEN DET FÅR DA VÆRE GRENSER! Du er rimelig naiv hvis du tror artistene får noe særlig betalt for dette. Da syntes jeg det er moralsk bedre å laste ned fra fildelings-nettverk i steden for å støtte russisk-mafia. Lenke til kommentar
Barstad Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Vist det er billig og lovlig,så er det sikkert mange plateselskaper som jobber med å få ned siden. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Nei, personlig setter jeg moral over lovlighet, og finner liten grunn til å støtte allofmp3, på moralsk grunnlag synes jeg det tilogmed er verre enn å kopiere "privat". Men det er jo allikevel interessant at det er lovlig. AtW 7282419[/snapback] Helt enig. "Lovligheten" her er bare en teknisk detalj. Moralsk er det helt galt å betale russisk mafia for musikk som tilhører andre. Dette er helt klart tyveri og støtte av organisert kriminalitet. Å laste ned musikk "gratis" derimot, er noe helt annet. Det er i gråsonen, men det er LANGT bedre enn å støtte disse kjeltringene. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Nei, personlig setter jeg moral over lovlighet, og finner liten grunn til å støtte allofmp3, på moralsk grunnlag synes jeg det tilogmed er verre enn å kopiere "privat". Men det er jo allikevel interessant at det er lovlig. AtW 7282419[/snapback] Helt enig. "Lovligheten" her er bare en teknisk detalj. Moralsk er det helt galt å betale russisk mafia for musikk som tilhører andre. Dette er helt klart tyveri og støtte av organisert kriminalitet. Å laste ned musikk "gratis" derimot, er noe helt annet. Det er i gråsonen, men det er LANGT bedre enn å støtte disse kjeltringene. 7292109[/snapback] Hvem sier at det er mafia involvert? Det er snakk om en 100% lovlig nettbutikk... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvem sier at det er mafia involvert? Det er snakk om en 100% lovlig nettbutikk... 7292177[/snapback] Lovlig eller ikke, mafia eller ikke, jeg betaler ikke penger til folk for å få musikkfiler der artistene ikke får noe av pengene. AtW Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Lovlig eller ikke, mafia eller ikke, jeg betaler ikke penger til folk for å få musikkfiler der artistene ikke får noe av pengene. AtW 7292238[/snapback] Det er en annen sak ja.. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg betaler glatt... Men det er for lettvinthetens del. Slipper å bekymre meg for at det plutselig var elendig kvalitet, at tags ikke er riktige osv. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Dette er jo kjempebra reklame for Allofmp3. Håper at AllOfmp3 blir den butikken som "alle" i Norge kjøper musikk av (eller andre som ikke legger til faenskap (også kallt DRM)). DRM er en uting og jeg mener at det er bedre å støtte russiske nettsider, enn ett hvert selskap som i det hele tatt tenker på og selge musikk med DRM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå