perottol Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Har farget et bilde jeg har skannet. Fargingen er gjort i Photoshop Elements 2.0 vha layers med mode satt til color. Bildet er et godt stykke unna perfekt, men det er morsomt å se at det faktisk ligner et fargefoto. Dette er første gang jeg prøver dette, noen andre som har erfaringer med slike teknikker? Gi gjerne en kommentar. Edit: vet ikke hvilke farger som er korrekte her, bildet var i utgangspunktet i bw. Endret 13. november 2006 av perottol Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Likte dette bildet veldig godt,var liksom veldig gammelt. Bra Jobba Lenke til kommentar
perottol Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Bildet er tatt i -84, og gutten på bildet er meg. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bildet er tatt i -84, og gutten på bildet er meg. 7275275[/snapback] hehe Å ja,ikke så rart da :!: Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har ingen erfaring med slike teknikker, men dette så moro ut. Synes fargene ser veldig ekte ut, uten at jeg vet hvordan det egentlig så ut der... Kunne vært interessant å se hvordan utgangspunktet så ut? Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Synes det er imponerende arbeid Per Otto. Tror vi må møtes en dag så du kan gi meg et lite kurs ' Hilsen Petter Lenke til kommentar
Tatti Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kuult! Bra jobba! Vi hadde omtrent make bil i min barndom også... Samme fantastiske farge... Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Har lagt ut Photoshop-fila. Der kan man både se originalen, samt at man kan se hvilke farge-layers jeg har laget. http://snotpope.com/po/BW_BladNr01_1984_0002.psd Prinsippet er svært enkelt: 1. Åpne et sorthvit-bilde og endre mode til RBG color 2. Lag et nytt layer og sett blend mode til Color 3. Velg Brush og mal med en passende farge (det er her jobben ligger) 4. Juster opacity på layeret til du får ønsket fargemengde. 5. Finjuster eventuelt layeret ved å justere hue-slideren på Hue/saturation. Gjenta punkt 2-5 for hver ting som skal farges. Bruk masse layers, ikke bland flere farger på ett layer. Et annet tips jeg fort fant ut var at jeg åpnet andre fagrebilder jeg hadde, merket kjente områder som gress, hud, himmel etc og laget pattern av disse. Da kan jeg senere benytte disse som farge. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Suverent gjennomført fargelegging, noe som er en utfordring. Hadde du ikke sagt det, hadde jeg aldri gjettet at det var fargelagt i ettertid. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Suverent gjennomført fargelegging, noe som er en utfordring. Hadde du ikke sagt det, hadde jeg aldri gjettet at det var fargelagt i ettertid. Er sant det. Kvaliteten på bildene fra denne tiden er ikke alltid 100% likevel, så du ville antakelig klart p overbevise hvem som helst om at dette alltid hadde vært et fargebilde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå