Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nett tilkobling kutter, må restarte pc hver gang.

Anbefalte innlegg

Jeg har et uforståelig problem. Med jevne mellomrom mister pc all kontakt med nettverkskortet, og jeg må restarte pc for å komme på nett. Alt virker fint i mange timer, men dette skjer en gang pr døgn omtrent. Har prøvd to forskjellige nettverkskort, har reformatert pc. Hjalp ingenting. Har resatt ruteren og konfigurert på nytt. Ingen feil i event log så lenge jeg er på nett. Bruker bittorrent ofte, prøvd forskjellige klienter. Ingen forskjell. Trenger aldri å resette ruteren, den lyser grønt støtt, og er stabilt koblet til nett hele tida. MÅ restarte pc. Noen ganger kan det gå 10-15 timer, andre ganger 2-3 timer før pc'n kutter all kontakt med nettverkskortet. Tror ikke det er nettverkskortet, siden jeg har prøvd to forskjellige, og aldri hatt trøbbel med de.

Når tilkobling svikter, kommer det en slik melding i eventlog:

Event Type: Warning

Event Source: Dhcp

Event Category: None

Event ID: 1003

Date: 13.11.2006

Time: 11:53:53

User: N/A

Computer: TORP-16F42D10EF

Description:

Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 0004E25DD12A. The following error occurred:

The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 79 00 00 00 y...

Hjelper ikke å velge repair, pc nekter å snakke med nettverkskortet. Har som nevnt nyinnstallert windows og ruter, og nettverk/internett innstillinger står i default slik jeg alltid har brukt dem

Kan noen hjelpe meg med dette er jeg evig takknemlig. Merkeligste problem jeg har vært borti.

Endret av Wave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å bytte nettverkskabler.

Prøv å oppdatere programvaren (firmware) i routeren.

Prøv å sette nettverkskortet til AUTO på innstillingene for duplex og hastighet.

7275042[/snapback]

Rart om det skulle være kablene, siden ruteren alltid er stabil og har kontakt med splitter og modem/ruter hele tiden og jeg ikke trenger å gjøre noe med den. Men jeg kan jo prøve. Har et speedtouch 546i modem/ruter, ikke sikker på hvordan jeg skal gå fram med firmware, men skal sjekke det ut. Har prøvd både auto og andre innstillinger for duplex og hastighet, men problemet kom allikevel. Står i auto nå. Har forandret noe i netBIOS innstillinger for å se om det hjelper. Er på nett nå og alt virker fint, så da må jeg vente og se om det gjorde noen forskjell.

Jeg satte også "Auto IP" på i oppsettet på ruteren, har ikke peil på hva den gjør... har denne innstillingen noe å si? Den er disablet ved default.

Ellers har det jo vært en del windows oppdateringer i det siste. Noen som har hørt om problemer med rutere/nettverkskort i forbindelse med win update? Sikkert usannsynlig men...

Endret av Wave
Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe? Har byttet kabel, og oppgradert firmware i ruteren uten at noe av dette hjalp. Problemet må være mellom nettverkskort og pc.. kan det være hovedkortet som begynner å synge på siste vers.... kan det hjelpe å sette nettverkskortet i en annen pci slot? Fortvilet her nå.

Lenke til kommentar
Har du vært "inne" på routeren og sjekka innstillinger der. Kanskje noe har blitt satt på default f.eks under fornyelse av IP-adresser (hvor ofte e.l.)

Det hjalp for meg en gang.

7289842[/snapback]

Har tenkt på dette selv også, men kan ikke finne noen slike innstillinger. Synes konfigurasjon av speedtouch 546i er rotete lagt opp.

Rart at det plutselig skulle skje, jeg har jo brukt den slik den har stått i mange måndeder før problemet dukket opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...