The Stig Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei! Først og fremst, jeg aner ikke om dette er rett forum, og jeg vil også beklage for litt dårlig emnetittel.. Det jeg lurer på er altså redirecting, eller omdirigering ved time out. Altså, jeg lurer på om det er mulig å sende en bruker videre om en server er nede (ikke svarer) til en annen adresse. Altså, bruker går til domene www.abc.no, men serveren er nede - Er det da mulig å sende brukeren til www.123.no? Går utifra dette måtte foregå via en time out funksjon av noe slag, men aner ikke hvor komplekst det ville vært. Håper noen kan fortelle meg om dette går ann, og i det hele tatt realistisk for en typisk webmaster. Mvh Stikk Endret 13. november 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvis abc.no er nede så kan den ikke gjøre noen ting. Det vil si at den selvfølgelig ikke kan kjøre en time-out funksjon. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ble dobbel post. Beklager det. Endret 13. november 2006 av Ole_Rygg Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Vel, jeg tenkte jo at dette måtte foregå på DNS nivå, men har leitet litt på nett - Er visst mulig, men involverer mye mer arbeid enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Må skje på dns nivå ja... Ender vel opp med at du må ha noe script kjørende som sjekker hvilke servere som faktisk lever for så å endre zoneoppslaget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå