Gå til innhold

Eldre slår av mobilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men selv om flesteparten av de eldre nå har egen mobiltelefon, er det ikke mange som lar den være påslått hjemme. [...] Nøhr mener noe av grunnen til dette kan være at mange eldre rett og slett ikke vet hvordan de skal bruke telefonen.
Kan bekrefte dette. Lader kontantkort for eldre hver dag fordi de ikke vet hvordan/klarer det selv. Når jeg har ladet kortet slår de telefonen av og sier 'hadet bra'.

Noe av problemet ligger nok i at de eldre mangler familie med tolmodighet nok til å lære de hvordan man bruker telefonen. Om de har en enkel Nokia (tidens eldretelefon er 3510i) går som regel ringing greit, men ting som SMS og kontakter er en klar barriere.

Har faktisk en eldre dama som kommer innom jobben min for råd og om det er stille bruker jeg gjerne tjue minutter på å forklare henne hvordan man sender SMS eller endrer nummeret til en kontakt. Etterpå sier hun alltid "jeg kommer aldri til å huske dette", men jeg ser hun er fornøyd med seg selv når hun får til å svare på melding fra et av barna. :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen her. Hadde jeg startet et selskap idag som hadde solgt mobiltelefoner til eldre som er så enkle at selv mor på 90 kan klare det så hadde jeg vært rik. Utrolig mange eldre som sliter med små taster og tall på display etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...