Gå til innhold

Erfaring med HP Pavilion dv6184?

Bache83

Anbefalte innlegg

Nå husker jeg hva den siste tingen var,det var at det var kjempe lav lyd på den når vi spilte musikk.når jeg kobla lyden til stereoannlegget også var det veldig lav lyd.jeg bruker pc'n som "cdspiller" når det er tid for party og det var rett og slett alt for lav lyd.

7867153[/snapback]

Lav lyd! :dontgetit:

Etter min mening er det veldig høy lyd på denne pcen.

Hvis det er lav lyd på stereoannlegget, må det vell være begrensninger på stereoanlegget. Det er ikke lyden på pcen som bestemmer det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lyden på pc'n for fullt og lyden på stereon var veldig mye høyere enn jeg må på Fujitsuen.vi kunne prate vanlig med hverandre når lyden var på max på pc og nesten max på stereo..Ingen begrensninger på stereo'n altså siden det virka helt fint på den forrige fujitsuen og den nye men ikke på hp'n.det er godt mulig det var no alvorlig feil med den jeg fikk men det får jeg aldri vite.ikke det at jeg noen gang kommer til og kjøpe hp igjen bare for og gi det en sjanse altså.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lyden på pc'n for fullt og lyden på stereon var veldig mye høyere enn jeg må på Fujitsuen.vi kunne prate vanlig med hverandre når lyden var på max på pc og nesten max på stereo..Ingen begrensninger på stereo'n altså siden det virka helt fint på den forrige fujitsuen og den nye men ikke på hp'n.det er godt mulig det var no alvorlig feil med den jeg fikk men det får jeg aldri vite.ikke det at jeg noen gang kommer til og kjøpe hp igjen bare for og gi det en sjanse altså.

7870269[/snapback]

Jaja, synes fortsatt argumentene er litt for tynne jeg da.

Man kjøper vell ikke en pc for å bruke den som et stereoanlegg.

Særlig hvis man er kresen på lyden, da kjøper man et skikkelig stereoanlegg istedet.

Men men, jeg synes det begynner å skli litt ut nå. Bør vell gå tilbake til det som egentlig skal diskuteres her...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

7870269[/snapback]

står alle fadern i lyd saken, på fult?

står det Conexant HD audio Output?

... synes det er greit at vi kan diskutere den aktuelle pcen her... også hjelp til ting som gjelder denne..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hva det sto jeg..

Det er greit det _zero at du syns argumentene er tynne men jeg syns ikke det  er no vits og reklamere for en pc jeg ikke var fornøyd med så lenge det finnes så mye bra pc på markedet.

7870325[/snapback]

Ja, du har rett i det. Jeg ville ikke ha anbefalt et produkt jeg ikke var fornøyd med jeg heller.

Lenke til kommentar

Det står nøyaktig hva som er lagt til på nedlastingssidene. Du kan også se noen tidligere fikser ved å klikke på Versions-linken.

Enhancements

# Updates the BIOS to meet the requirements for a Microsoft Vista Premium Operating System Ready PC.

# Adds ability to enable or disable the "Intel CPU C4" function from the BIOS Setup menu (F10).

Lenke til kommentar

noen andre som har hatt problemer med uklar lyd når dere hører på mp3'er?

virker som om det inntreffer når volumet står på fullt i f.eks WMP 11, og selv om jeg har lavt "hovedvolum" så hører jeg at det skurrer på noen frekvenser. Spesielt musikk med "mye" lyd, altså mange instrumenter og vokaler og slikt.

har prøvd å installere forskjellige kodeker, drivere og til og med reformatert maskina, men ikke noe som hjelper. Problemet er ikke til stede når jeg kjører optisk rett i forsterkern på stereoanlegget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er nok selve elementene på pc høyalerne som er problemet der... de er veeeeeeldig dårlige på alle bærbare.. mmen nå er de ikke laget for musikk av spilling

Lenke til kommentar
Ser at dette har blitt en ganske populær tråd etter hvert.... Er dv6184 en spesielt populær maskin i Pavilion serien?

og NirD : Av Spilling? Selv jeg som hater rettskrivingsguruer rynker litt på øyenbrynene når jeg ser en slik feil. (dersom ordet skulle ha vært "avspilling")

7874164[/snapback]

Sånn som jeg ser det virker det som om det er veldig mange som har denne maskinen. Så derfor vil jeg si at den er populær, men jeg vet ikke hvor mange som blir solgt av de andre maskinene så jeg kan ikke si det helt sikkert.

Hvis dere vil kan jeg lage en egen tråd der vi kan utveksle erfaringer og slikt med denne maskinen? :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ser at dette har blitt en ganske populær tråd etter hvert.... Er dv6184 en spesielt populær maskin i Pavilion serien?

og NirD : Av Spilling? Selv jeg som hater rettskrivingsguruer rynker litt på øyenbrynene når jeg ser en slik feil. (dersom ordet skulle ha vært "avspilling")

7874164[/snapback]

herregud er det mulig?, jeg gir ganske langt f... i om alt er 100% korrekt norsk på et internett forum, kan det kanskje være slik at det datt inn et lite space der? og jeg ikke gidder å gå over det jeg har skrevet... du skjønner hva som står der, ikke sant?

så hva er problemet.....

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
det er nok selve elementene på pc høyalerne som er problemet der... de er veeeeeeldig dårlige på alle bærbare.. mmen nå er de ikke laget for musikk av spilling

7873652[/snapback]

ja.. elementene er standar laptop-opplegg, men jeg hører det først og fremst når jeg sitter med headset eller på stereo'en..

Lenke til kommentar
Hvordan er maskinen med de nye bios oppdateringene nå, er det noe mindre støy/piping?  vurderer å kjøpe denne på nytt hvis det er bedre da jeg ikke finner en maskin med tilsvarende spec. til samme pris.

7889654[/snapback]

Jeg synes det er mye mindre piping fra pcen nå. Selv om det er litt piping synes jeg ikke det er plagsomt...

Lenke til kommentar
Hvordan er maskinen med de nye bios oppdateringene nå, er det noe mindre støy/piping?  vurderer å kjøpe denne på nytt hvis det er bedre da jeg ikke finner en maskin med tilsvarende spec. til samme pris.

7889654[/snapback]

Er mulig det er noe galt med hørselen min, men noen høyfrekvent piping ved batteridrift har jeg ennå ikke opplevd. Nå skal det dog sies at pcen som regel er tilkoblet strøm.

Hva angår vifta så starter den når pcen blir varm - har den på fanget, og kjenner det. Men kraftig prosessor og (rimelig) ok skjermkort gjør vel at pcen trenger kjøling. Har lest at en kan stille ned cpu`en, men da kunne en jo like gjerne kjøpt en billigere maskin.

Er godt fornøyd jeg, venter bare på Vistaoppdateringen. Noen som har fått den ennå?

Lenke til kommentar

7889654[/snapback]

Er mulig det er noe galt med hørselen min, men noen høyfrekvent piping ved batteridrift har jeg ennå ikke opplevd. Nå skal det dog sies at pcen som regel er tilkoblet strøm.

Hva angår vifta så starter den når pcen blir varm - har den på fanget, og kjenner det. Men kraftig prosessor og (rimelig) ok skjermkort gjør vel at pcen trenger kjøling. Har lest at en kan stille ned cpu`en, men da kunne en jo like gjerne kjøpt en billigere maskin.

Er godt fornøyd jeg, venter bare på Vistaoppdateringen. Noen som har fått den ennå?

7890293[/snapback]

Har ikke fått den enda jeg...

Har snakket med noen andre på formuet her, og de sier det kan tid før den kommer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...