Gå til innhold

Erfaring med HP Pavilion dv6184?

Bache83

Anbefalte innlegg

Så lenge det er så mye bra pc på markedet så ser jeg overhodt ingen vits i og anbefale en som jeg ikke var fornøyd med i det hele tatt.Jeg anbefaler ikke ting jeg ikke er fornøyd med selv eller har hørt bare lovord om.kanskje litt drøyt av meg og skrive at jeg overhodet ikke kunne anbefale den pga det men uansett så anbefaler jeg den ikke på bakgrunn av mine erfaringer.

Det er en ting til som gjorde a jeg ikke ville ha den men jeg husker faktisk ikke hva det var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hei.

har kjøpt denne selv fårn til uka, blir morro, fant ut at jeg fikk Windows Vista Home Premium gratis, da blir det enda bedre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ett lite spm.

fungerer alt på denne maskinen uten HP programmene.(Vista)

som f.eks det trådløse nettkortet

hater alt det dillet som følger med laptopper...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
ett lite spm.

7842552[/snapback]

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener?

7843001[/snapback]

dama mi har en Acer som er stappa med acer programmer, for dit og datt, jeg installerte Vista på den maskinen, men knappen for og skru på nettverkskorttet ville ikke fungere uten acer programmet, og det funket ikke på Vista.

så jeg lurer på om jeg kan slette alt som har med HP å gjlre på dv6184

uten at det blir noe kluss med ting som ikke funker, som hotkeys til div saker..

Lenke til kommentar
ett lite spm.

7842552[/snapback]

7843001[/snapback]

dama mi har en Acer som er stappa med acer programmer, for dit og datt, jeg installerte Vista på den maskinen, men knappen for og skru på nettverkskorttet ville ikke fungere uten acer programmet, og det funket ikke på Vista.

uten at det blir noe kluss med ting som ikke funker, som hotkeys til div saker..

7843037[/snapback]

Det vet jeg ikke. Har ikke prøvd det. Men tror sikkert at det fungerer å innstalere de i Vista etterpå.

Hvis ikke kan det hende at de som er kompatible ligger på HP's hjemmesider... :thumbup:

Lenke til kommentar
ett lite spm.

7842552[/snapback]

7843001[/snapback]

7843037[/snapback]

Jeg vil anta det. Alt funket helt perfekt på min dv2130ea etter install av Vista utenom to ting: Hurtigtastene (som jeg fikk fiksa gjennom en driveroppdatering fra HP sin hjemmeside) og webkamera (som fortsatt ikke funker). Det trådløse nettverkskortet funker fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du finner det på internettet da... på HP sidene.

til posten, utrolig fornøyd hitil med maskina!!

har Bios v F08 og ingen piping, bare hvis jeg legger øret nedpå maskina, hører jeg litt piping fra HD...

ellers err alt helt supert, rask og stabil

Lenke til kommentar
du finner det på internettet da... på HP sidene.

til posten, utrolig fornøyd hitil med maskina!!

har Bios v F08 og ingen piping, bare hvis jeg legger øret nedpå maskina, hører jeg litt piping fra HD...

ellers err alt helt supert, rask og stabil

7858256[/snapback]

Jeg er nødt til å bli tilsendt driver CD'en da driverne på nettet nekter og fungere.

~ Medion

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hø? rart, men hvis ikke de fungerer så fungere nok ikke de på cd heller. er akkuratt de samme der.

bruk recovery diskene og installer alt på nytt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det følger ikke med nei, du må lage en når du starter maskinen for føsrte gang.... men du kan også ta recovery på pc uten recovery disk, på den andre disken på 10gb er det en recovery image.

'

men kan ikke du fortelle hva som er feil og hva som er gjort galt, kankjse noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du har en windows cd, kan du ta format C: først og installere windows på nytt fra cd... så kan du laste ned driver og sånt fra HP siden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja men det er ingen grund til at det ikke skal gå... har du formatert hardisken?

hvis ikke send inn maskinen... da er det noe annet alvorlig feil

Lenke til kommentar

Har nå fått det delvis opp til å fungere, men mangler drivere til nettverkskortet og lydkortet, noen som kan hjelpe meg her? Ikke kom med noe last ned fra HP, det fungerer ikke.

EDIT: Det beste hadde vært om noen kunne lagt opp driver CD'en.

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Kan ta problemet helt fra starten av slik at det blir enklere og skjønne.

Maskinen låste seg under førstegangsoppstarten som legger inn bla. Windows, drivere, recoverypartisjonen. Altså det har aldri blitt opprettet noen recoverypartisjon på maskinen min. Windows installasjonen blei 'korrupt' altså ingenting av den ville fungere. Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne ta seg bryet ved å legge ut recovery DVD'ene på en FTP slik at jeg kan laste den derfra.

EDIT: Har greid å løse driverproblemet ved å lete i mange timer nå, og jeg har bestilt recovery DVD'er fra HP.

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Så lenge det er så mye bra pc på markedet så ser jeg overhodt ingen vits i og anbefale en som jeg ikke var fornøyd med i det hele tatt.Jeg anbefaler ikke ting jeg ikke er fornøyd med selv eller har hørt bare lovord om.kanskje litt drøyt av meg og skrive at jeg overhodet ikke kunne anbefale den pga det men uansett så anbefaler jeg den ikke på bakgrunn av mine erfaringer.

Det er en ting til som gjorde a jeg ikke ville ha den men jeg husker faktisk ikke hva det var.

7835083[/snapback]

Nå husker jeg hva den siste tingen var,det var at det var kjempe lav lyd på den når vi spilte musikk.når jeg kobla lyden til stereoannlegget også var det veldig lav lyd.jeg bruker pc'n som "cdspiller" når det er tid for party og det var rett og slett alt for lav lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...