Movieheart Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Da har jeg nettopp installert den nye biosen. Pipelyden er desverre ikke borte når du kjører på batteri, men når jeg kjører på strøm hører jeg den ikke noe. En annen ny ting er at når du trekker ut strømmen går lyssyrken på skjermen autmomatisk ned. Det er veldig bra! Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Da har jeg nettopp installert den nye biosen. Pipelyden er desverre ikke borte når du kjører på batteri, men når jeg kjører på strøm hører jeg den ikke noe.En annen ny ting er at når du trekker ut strømmen går lyssyrken på skjermen autmomatisk ned. Det er veldig bra! 7815789[/snapback] Tror ikke det med lysjusteringen på skjerm når du går fra strøm til batteri har noe med biosen å gjøre. Jeg hadde F09, og da var det sånn. Når jeg la inn F06 så var det fortsatt slik - pluggen ut og lysstyrken dimma. Men får vel laste ned F14 - men er det en test-versjon? Bør jeg vente eller er dette uproblematisk? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Da har jeg nettopp installert den nye biosen. Pipelyden er desverre ikke borte når du kjører på batteri, men når jeg kjører på strøm hører jeg den ikke noe.En annen ny ting er at når du trekker ut strømmen går lyssyrken på skjermen autmomatisk ned. Det er veldig bra! 7815789[/snapback] Tror ikke det med lysjusteringen på skjerm når du går fra strøm til batteri har noe med biosen å gjøre. Jeg hadde F09, og da var det sånn. Når jeg la inn F06 så var det fortsatt slik - pluggen ut og lysstyrken dimma. Men får vel laste ned F14 - men er det en test-versjon? Bør jeg vente eller er dette uproblematisk? 7819957[/snapback] Var rart det med lysstyrken. Har aldri hatt det før jeg Når det gjelder bios versjonen, vet jeg rett og slett ikke. Tror ikke det er en test versjon. Da hadde det vell stått det på HP's hjemmesider. EDIT: Så nettopp på sidene at det var en test-versjon... Men det kan vell ikke by på noen problemer det? De legger vell ikke ut en versjon som er ustabil?? Endret 28. januar 2007 av _Zero Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 At det er en testversjon betyr ikke at den er ustabil. Det betyr ganske enkelt at det muligens vil gjøres enda noen små-justeringer før endelig versjon legges ut. Denne ble lagt ut fordi den var meget etterspurt. @Biskenhunter Ut fra beskrivelsen kan det virke som om backlight har røket på skjermen din. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 At det er en testversjon betyr ikke at den er ustabil. Det betyr ganske enkelt at det muligens vil gjøres enda noen små-justeringer før endelig versjon legges ut. Denne ble lagt ut fordi den var meget etterspurt. @Biskenhunter Ut fra beskrivelsen kan det virke som om backlight har røket på skjermen din. 7820390[/snapback] Ok... Da kan jeg slappe av litt Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvordan er viftestyringen med ny bios er den bedre? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvordan er viftestyringen med ny bios er den bedre? 7822383[/snapback] Jeg vet ikke helt. Har ikke funnet ut noe om det. Bruker Notebook Hardware Control, og det fungerer ikke å styre viften med dette. Kankje det finnes andre programmer som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Her kommer et idiot-spørsmål, beklager å bry dere, men dette er kjappere enn å lese manualer. Skulle koble min dv6184 til flatskjermen via vga-utgangen. Kobla sammen, satte tv`en på pc-inngang, trykte fn+F10 (som er det vanlige på de laptopper jeg har vært borti) Men ikke noe skjedde.... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Her kommer et idiot-spørsmål, beklager å bry dere, men dette er kjappere enn å lese manualer. Skulle koble min dv6184 til flatskjermen via vga-utgangen. Kobla sammen, satte tv`en på pc-inngang, trykte fn+F10 (som er det vanlige på de laptopper jeg har vært borti) Men ikke noe skjedde.... 7825166[/snapback] Prøv Fn-F4 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Her kommer et idiot-spørsmål, beklager å bry dere, men dette er kjappere enn å lese manualer. Skulle koble min dv6184 til flatskjermen via vga-utgangen. Kobla sammen, satte tv`en på pc-inngang, trykte fn+F10 (som er det vanlige på de laptopper jeg har vært borti) Men ikke noe skjedde.... 7825166[/snapback] Prøv Fn-F4 7825739[/snapback] Eller så kan du høyreklikke på NVIDIA-innstillinger nederst til høyre og så velge nView-skjerminnstillinger. Der kan du velge om du vil klone skjermen, kjøre DualView osv. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er det noen som har prøvd å installere den nye biosen?? er ikke så flink med data, og hørt at det kan være litt sånn kjipt om det skjer noe feil, og det er så typisk klønete meg å gjøre noe feil og vil det være verdt å laste ned denne, når det klanskje kommer en ny "endelig" versjon snart Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er det noen som har prøvd å installere den nye biosen?? er ikke så flink med data, og hørt at det kan være litt sånn kjipt om det skjer noe feil, og det er så typisk klønete meg å gjøre noe feil og vil det være verdt å laste ned denne, når det klanskje kommer en ny "endelig" versjon snart 7826581[/snapback] Er ikke noen problemer med å installere ny bios. Du laster bare ned filen fra HP's hjemmesider og starter den filen som du har lastet ned. Etter det er det bare å la maskinen gjøre jobben. Det står også veldig godt forklart under installasjonen va du bør gjøre (og ikke gjøre ) Men husk en viktig ting; Det er veldig viktig å la maskinen gå på strøm mens den flasher biosen. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Men er det noe vits i? Merker dere som har lasta det ned forksjell? Om så, hvordan forskjell? Og en sånn test-versjon, betyr det at det snart kommer en ny og bedre? Mange spørsmål, men vil ikke tulle med mer enn nødvendig Takk! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Men er det noe vits i? Merker dere som har lasta det ned forksjell? Om så, hvordan forskjell? Og en sånn test-versjon, betyr det at det snart kommer en ny og bedre? Mange spørsmål, men vil ikke tulle med mer enn nødvendig Takk! 7827290[/snapback] Vet egentlig ikke hvorfor, men jeg liker å ha nyeste bios installert. Uansett har det ikke noe å si da... Går fort å installere den ferdige versjonen når den kommer. Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 jeg har F14 - har vel ikke merka forskjell, men så lenge den er nyest så liker også jeg å ha den. Ellers takk for tips vedr tv-tilkobling, har ikke prøvd det ennå, men skal snart. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg kjøpte denne hp'n som diskuteres og jeg også syns den bråka for mye så jeg sendte den tilbake og benyttet angreretten på den og kjøpte heller en Fujitsu Siemens istedet som er helt strålende. men uansett så var jeg misfornøyd med denne ang andre ting også så jeg vil overhodet ikke anbefale denne.. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg kjøpte denne hp'n som diskuteres og jeg også syns den bråka for mye så jeg sendte den tilbake og benyttet angreretten på den og kjøpte heller en Fujitsu Siemens istedet som er helt strålende.men uansett så var jeg misfornøyd med denne ang andre ting også så jeg vil overhodet ikke anbefale denne.. 7831574[/snapback] Hvilke ting var det du ikke likte med denne pcen da? Synes det er en flott PC jeg! Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jeg husker ikke helt men det var hvertfall at det ikke var BT på den,noe som sto i annonsen(det er jo ikke HP sin feil) også fungerte ikke det infrarøde øye på den så fjernkontrollen virket ikke og da ville HP ha den inn på verksted istedetfor at jeg fikk ny med engang og det syns jeg er altfor drøyt så lenge jeg har kjøpt ett produkt og det ikke virker og at det da går ut over kunden.Mener og huske det var en ting til ved siden av dette og støyen som jeg ikke likte så jeg pakket det sammen igjen og sendte det tilbake.. Endret 30. januar 2007 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg husker ikke helt men det var hvertfall at det ikke var BT på den,noe som sto i annonsen(det er jo ikke HP sin feil) også fungerte ikke det infrarøde øye på den så fjernkontrollen virket ikke og da ville HP ha den inn på verksted istedetfor at jeg fikk ny med engang og det syns jeg er altfor drøyt så lenge jeg har kjøpt ett produkt og det ikke virker og at det da går ut over kunden.Mener og huske det var en ting til ved siden av dette og støyen som jeg ikke likte så jeg pakket det sammen igjen og sendte det tilbake.. 7833676[/snapback] Hmm... Synes de argumentene var litt tynne jeg da. Men det er jo smak og behag da Smaken er som baken er det vell noe som heter Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg husker ikke helt men det var hvertfall at det ikke var BT på den,noe som sto i annonsen(det er jo ikke HP sin feil) også fungerte ikke det infrarøde øye på den så fjernkontrollen virket ikke og da ville HP ha den inn på verksted istedetfor at jeg fikk ny med engang og det syns jeg er altfor drøyt så lenge jeg har kjøpt ett produkt og det ikke virker og at det da går ut over kunden.Mener og huske det var en ting til ved siden av dette og støyen som jeg ikke likte så jeg pakket det sammen igjen og sendte det tilbake.. 7833676[/snapback] For BT så sjekker man specs, ikke en kjapp annonsetekst. for DOA henvender man seg til butikken. HP tar ikke DOA direkte med sluttbrukere. Syns ærlig talt det blir tynt å si at man absolutt ikke kan anbefale en PC på det grunnlaget der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå