Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaring med HP Pavilion dv6184?

Bache83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja.. fikk svar

Hei igjen David

Takk for ditt svar.

Det er en ting som kan hjelpe, uten at jeg skal love noe. Gå inn på

kontrollpanelet først. Her vil du finne noe som heter strøm alternativer. Her

har du slike forskjellige standard oppsett. hjem\kontor, maks batteri osv osv.

Kan prøve de forskjellige oppsettene, se om du føler lyden blir svakere. Men

forsvinner gjør den nok ikke.

Er du fortsatt missfornøyd etter dette, så bør du nok prøve få byttet denne i en

annen modell, ja. Da dette ikke er en feil, lyden er der pga det av maskinvare

de har valgt å bruke på denne modellen.

hvis lyden ikke forsvinner ved å endre på strøminstillingene så blir det retur på denne..

7508210[/snapback]

Fikk du vekk lyden ved å endre på strøminnstillingene? Noen andre som har funnet ut noe mere om denne meget irriterende lyden??

Lenke til kommentar
sånn bortsett fra pipelyden, er dere da fornøyd med denne pc,en ??

Grunnen til jeg spør er at jeg i dag skal ut å kjøpe en pc til denne prisen

7598780[/snapback]

Jeg er veldig fornøyd med denne pcen.

Hardwaren på den er veldig bra og pcen virker rask.

Designet på den er nydelig og den er veldig god å bruke.

Eneste jeg vil utsette (bortsett fra pipelyden) er baterilevetiden. Den er litt i minste laget, men jeg sitter for det meste på strøm så det går bra.

Vil anbefale den på det varmeste. Så jeg sier en ting, løp å kjøp :yes:

Lenke til kommentar

takk for svaret. Desverre litt for sent men men hehe.

Jeg gikk og kjøpte den 9060 ea saken istedenfor 9060

Dessuten så likte jeg det med 2 hardisker. Ettersom jeg trenger mye lagringsplass så har jeg flere muligheter med denne modellen. Takk takk for svar uansett

Endret av Deviator
Lenke til kommentar

Jeg vurderer nå å kjøpe dv9060 i stedet for dv6184. Men har hørt at også denne sliter med høyfrekvent pipelyd. Noen som vet noe om dette, om det går an å fjerne det på denne, eller om det er det samme som med dv6184'en?

Men hva med DV8336? Noen som har erfaring med denne?

Endret av caasmo
Lenke til kommentar
Jeg vurderer nå å kjøpe dv9060 i stedet for dv6184.  Men har hørt at også denne sliter med høyfrekvent pipelyd.  Noen som vet noe om dette, om det går an å fjerne det på denne, eller om det er det samme som med dv6184'en?

Men hva med DV8336?  Noen som har erfaring med denne?

7604124[/snapback]

DV8336 gir jo litt mer for pengene, MEN du skal nok slite litt med å få tak i den da det virker som den har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar

Denne var på tilbud til 8 895kr på Netshop nå, så jeg har bestilt den :) Men hvilken BIOS verson kommer jeg da sansynligvis til å få ? Er litt skeptisk til å drive å oppdatere det selv, aldri gjort det før =( Og når man får vekk vifte støyen, er da den pipelyden så ekstermt ille ? Har den mer DB enn en 80mm vifte feks ? =p

http://forum.notebookreview.com/showthread...?t=85477&page=4

Her ser det ut til at noen av dem har slått av noe USB greier så sluttet pipinga. Istede for å bruke RMClock og få en mye høyere cpu tempratur..

Endret av DavidK
Lenke til kommentar
Denne var på tilbud til 8 895kr på Netshop nå, så jeg har bestilt den :) Men hvilken BIOS verson kommer jeg da sansynligvis til å få ? Er litt skeptisk til å drive å oppdatere det selv, aldri gjort det før =( Og når man får vekk vifte støyen, er da den pipelyden så ekstermt ille ? Har den mer DB enn en 80mm vifte feks ? =p

http://forum.notebookreview.com/showthread...?t=85477&page=4

Her ser det ut til at noen av dem har slått av noe USB greier så sluttet pipinga. Istede for å bruke RMClock og få en mye høyere cpu tempratur..

7671842[/snapback]

Du vil sansynligvis få bios F.05.

Men det er ikke noe problem å oppdatere biosen.

Du laster bare ned den filen du trenger og starter instalasjonen. Alt går automatisk, du trenger bare å passe på at pcen er koblet til strøm.

Når det gjelder pipelyden er den ikke så ekstrem. Når jeg bruker den i timen uten strøm, hører jeg nesten ikke noe til den. Du må høre etter for å høre den. Men det er opp til hver enkelt person. Noen syns det bråker mye mens andre ikke ;)

Har ikke brukt RMClock siden det er sagt at den reduserer batteritiden på pcen. Siden den er såpass lav fra før av får jeg klare meg med pipelyden og heller vente til HP kommer med ny bios som skal fikse det...

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Takk for info :) Gleder meg utrolig til jeg får den :D Står på ordrestatusen på netshop at den er levert, så satser på å få den på onsdag. Kommer vell ikke så kjapt som imorgen ? Så bestilte jeg en Western Digital My Book Pro 500GB FW800 :) Dette tror jeg blir bra :D Har ikke erfaringer med HP, hva synes du gennerelt om maskinen ? hvilke spill drar den fint osv. ? Selv om jeg kommer nesten bare til å spille cs 1.6 :p

Lenke til kommentar
Høres bra ut! Takk for info :) Gleder meg utrolig til jeg får den :D  Står på ordrestatusen på netshop at den er levert, så satser på å få den på onsdag. Kommer vell ikke så kjapt som imorgen ? Så bestilte jeg en Western Digital My Book Pro 500GB FW800 :) Dette tror jeg blir bra :D Har ikke erfaringer med HP, hva synes du gennerelt om maskinen ? hvilke spill drar den fint osv. ? Selv om jeg kommer nesten bare til å spille cs 1.6 :p

7674786[/snapback]

Det kan se ut som om det er en bra spill pc men det er ikke så veldig bra.

Har prøvd to spill på den, CS 1.6 og Battlefield 2

CS 1.6 går som en drøm, men når det gjelder battlefield 2 går det ikke så bra. Jeg kjører på 800x600 oppløsning, medium på det meste og low på noen innstillinger, da går det veldig fint.

Men en kan vell ikke kreve noe mer, siden det er et veldig tungt spill å kjøre :tease:

Lenke til kommentar

Hei. Var og henta HP Pavilion dv6184 idag som jeg bestillte fra netshop. Jeg håpte og trodde at denne pipelyden som har blitt nevnt flere ganger ikke ville være merkbar eller tilstede i det hele tatt. Desverre tok jeg feil der! Lyden kan merkes selv når man har koblet den til strøm, og enda verre blir den når man kobler fra strømmen og lar den gå på batteri. Jeg vet ikke med dere andre, men for meg blir pipelyden rett og slett uholdbar i lengden. Nytter ikke å sitte med den på lesesalen eller under forelesninger, eller for den saks skyld hjemme... En annen ting man bør være obs på er at det IKKE følger med noen windows-CD. Maskina lager en recovery partisjon første gangen man starter den opp... Litt kjedelig om man vil formatere disken og legge inn en "ren windows version" (det følger med mange unødvendige programmer når man får den levert).

Å starte med å legge inn programmer eller gjøre om på strøminstillingene på f.eks USB-portene for å få vekk pipelyden blir ikke aktuelt for min del (dårligere batt. levetid trenger jeg ikke).

Blir retur på denne imorgen ja, så får vi se om HP greier å fikse på dette imellomtiden v.h.a. en bios-oppgradering eller noe.

Sånn til info for andre som planlegger å kjøpe denne maskina....vent!!

MVH

Marius

EDIT: Glemte å nevne vifta. Denne starter etter 2-3 min og går kanskje 30 sek om og om igjen. Ikke spesielt stillegående m.a.o.

Endret av Crystal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...