Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaring med HP Pavilion dv6184?

Bache83

Anbefalte innlegg

Tror jeg kjøper denne maskinen, virker som om man får utrolig mye for pengene. Så får jeg heller sende den tilbake om det er for ille.

men skjermen, kan den bøyes helt tilbake? Eller sånn neste i alle fall? Kjæresten har en cinet (som jeg leve rpå for øyeblikket ;)), og der kan skjermen bøyes bare litt over 90 grader. irriterende syns jeg...! Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at maskinen har BIOS versjon høyere enn F04, hvis ikke oppgrader den til siste versjon.

Det har vært en feil med viften på denne modellen på maskiner med serienr før CNF641XXXX, du må da oppgradere bios, hvis ikke det funker må viften byttes.

Hvis viften går konstant med siste BIOS så er det feil på den, det skal den ikke gjøre. Skal heller ikke bråke spesielt mye.

Jeg kjøpte også denne maskinen (dv6184ea), det samme gjor dama mi. De fungerte veldig bra, ikke noe spesielt mye viftestøy. Men etter 1 uke kom det en høyfrekvent lyd (en slags pipelyd) fra maskinen på begge 2, den kom periodisk, men av og til var den ganske høy. Jeg har sendt begge tilbake på angrerett. Jeg gidder ikke begynne å reparere en maskin som er helt ny.

Mine var nyere enn de som skal ha vifteproblemet. Likevel en høyfrekvent fra viften, av og til veldig svak men hvis en legger ned øre mot tastaturet så kan en ofte høre den fortsatt. Jeg har meldt fra om problemet til produktansvarlig for europa og kommer til å kjøpe samme maskinen igjen, forhåpenligvis har ikke de samme feilen.

Synes de er veldig fine maskiner, flott design og mye for pengene. God touchpad.

7379274[/snapback]

Er det noen som kan bekrefte at viftestøy blir noe bedre med en BIOS oppdatering?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde denne pc'en en stund før men returnerte på grunn av viftestøy og pipelyd.

Fikk tak i en ny maskin med mye høyere serienummer , den var levert med bios versjon F05. oppgraderte den til siste bios (F06) fjernet en del programmer som var lagt inn av HP og denne er stilel og behagelig nå. viften går inni mellom men ikke like høyt som før, kan nesten ikke høre den. Nå er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Sjekk at maskinen har BIOS versjon høyere enn F04, hvis ikke oppgrader den til siste versjon.

Det har vært en feil med viften på denne modellen på maskiner med serienr før CNF641XXXX, du må da oppgradere bios, hvis ikke det funker må viften byttes.

Hvis viften går konstant med siste BIOS så er det feil på den, det skal den ikke gjøre. Skal heller ikke bråke spesielt mye.

Jeg kjøpte også denne maskinen (dv6184ea), det samme gjor dama mi. De fungerte veldig bra, ikke noe spesielt mye viftestøy. Men etter 1 uke kom det en høyfrekvent lyd (en slags pipelyd) fra maskinen på begge 2, den kom periodisk, men av og til var den ganske høy. Jeg har sendt begge tilbake på angrerett. Jeg gidder ikke begynne å reparere en maskin som er helt ny.

Mine var nyere enn de som skal ha vifteproblemet. Likevel en høyfrekvent fra viften, av og til veldig svak men hvis en legger ned øre mot tastaturet så kan en ofte høre den fortsatt. Jeg har meldt fra om problemet til produktansvarlig for europa og kommer til å kjøpe samme maskinen igjen, forhåpenligvis har ikke de samme feilen.

Synes de er veldig fine maskiner, flott design og mye for pengene. God touchpad.

7379274[/snapback]

Er det noen som kan bekrefte at viftestøy blir noe bedre med en BIOS oppdatering?

7383197[/snapback]

OK. flott! Så om jeg kjøper maskinen nå, så er det ikke slik støy og pipelyd? HAr butikkene/hp fikset dette, eller må jeg gjøre det selv når jeg får den?

Lenke til kommentar

7379274[/snapback]

7383197[/snapback]

OK. flott! Så om jeg kjøper maskinen nå, så er det ikke slik støy og pipelyd? HAr butikkene/hp fikset dette, eller må jeg gjøre det selv når jeg får den?

7469122[/snapback]

Du må oppgradere bios selv ved å hente nyeste fra hp.no, jeg merket at pc ble veldig stille når det gjelder vifter men pipelyden kom på etter noen dagers bruk og er tilstede ved batteridrift og det ser ut som det er HD som lager denne pipelyden. setter jeg på strøm så er den nesten borte.

Lenke til kommentar

sitter også med denne maskinen.. har hatt den i et par dager nå..

Maskina ble levert med F05 biosen, men opdaterte til F06 biosen. Dette fikset mye av viftestøy problemene, og viften går mye mindre nå enn før oppdateringen.

Men piplelyden er absolutt til stede. Kun ved bruk av batteri. I det øyeblikket jeg setter inn strømkabelen så forsvinner den.

Sitter også med en følelse av at det er HDD som lager denne lyden..

Hele greia er egentlig ganske merkelig.. Hvis HDD jobber så er ikke lyden der, men når HDD ikke er i bruk er pipelyden til stede..

Utrolig irriterende.. vurderer sterkt å sende den tilbake om jeg ikke finner en løsning på problemet

Lenke til kommentar

Fader, er så usikker når det gjelder denne maskinen... Den er på knall tilbud på netshop nå, til 9000 kroner, og vet virker jo som er bra pris for den PC'n. Men pipelyd vil jeg jo ikke ha noe av!!

Har alle det? Også de helt nyeste?

Og dere som har den, cirka hvor mange grader kan skjermen bøyes tilbake? Er chassiet solid? Og blir den fort varm??

Takk :)

Lenke til kommentar
Fader, er så usikker når det gjelder denne maskinen... Den er på knall tilbud på netshop nå, til 9000 kroner, og vet virker jo som er bra pris for den PC'n. Men pipelyd vil jeg jo ikke ha noe av!!

Og dere som har den, cirka hvor mange grader kan skjermen bøyes tilbake? Er chassiet solid? Og blir den fort varm??

7490266[/snapback]

Helt enig! VEldig usikker selv på om jeg skal kjøpe denne eller enn ACER Aspire 5612.... :hmm:

Lenke til kommentar

7490266[/snapback]

Helt enig! VEldig usikker selv på om jeg skal kjøpe denne eller enn ACER Aspire 5612.... :hmm:

7490776[/snapback]

eneste ulempen med denne maskinen nå er pipelyden, ellers er den veldig grei. kunne tenke meg å kjøpe den på nytt hvis de klarer å fikse dette i nær fremtid, mulig det kommer en BIOS oppdatering som tar det men synd at HP ikke har gitt noe info om dette siden så mange maskiner er berørt.

Lenke til kommentar

7490266[/snapback]

7490776[/snapback]

eneste ulempen med denne maskinen nå er pipelyden, ellers er den veldig grei. kunne tenke meg å kjøpe den på nytt hvis de klarer å fikse dette i nær fremtid, mulig det kommer en BIOS oppdatering som tar det men synd at HP ikke har gitt noe info om dette siden så mange maskiner er berørt.

7490971[/snapback]

OK, ingen som har ringt/sendt mail til HP og hørt va de sa om dette?

Lenke til kommentar

var inne på sidene deres i går, og så ikke noe om noen pipelyd fix.. hadde tenkt å sende de en mail, men det ble litt sent i går, skal se om jeg ikke får sendt en i dag..

På sånn rent øyemål vil jeg tippe at skjermen kan vippes ca 140*

btw.. alle som opplever pipelyden.. hvilken BIOS versjon har dere?

Har pipelyd og sitter med BIOS versjon F06

Lenke til kommentar

btw.. ser at dinside.no har hatt en test på pcen..

Denne PCen er på veldig mange måter lik HP Pavilion dv9060ea, selvfølgelig med unntak av størrelsen og spesifikasjoner. Ellers er utseende, finish, knapper, og touchpad av samme konstruksjon og kvalitet. Tastaturet er også av samme type, men det selvfølgelig ikke plass til numeriske taster... Dessverre finner vi også på denne modellen den høyfrekvente pipingen som trakk litt ned vårt inntrykk av 17-tommeren.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=359152

i selve sammenligningen sier de:

En maskin kan være en feil, to er et problem. Vi har derfor vært i kontakt med HP Norge, og de bekrefter problemet. Visstnok skal det være begrenset seg til de første leveransene (som vi jo har en tendens til å få), og lyden skal visstnok være mulig å bli kvitt med en BIOS-oppdatering. Torsdag kveld har vi ennå ikke fått en slik, men vi vil holde dere oppdatert på om dette er fakta eller bare fiksjon.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=359713

er med andre ord et problem de vet om..

hva er serie nr på pcene deres?

sitter selv på CNF6433*

Edit:

sånn.. da var mailen til HP sendt, svar kommer vel i morra..

Endret av Winnetou
Lenke til kommentar
var inne på sidene deres i går, og så ikke noe om noen pipelyd fix.. hadde tenkt å sende de en mail, men det ble litt sent i går, skal se om jeg ikke får sendt en i dag..

På sånn rent øyemål vil jeg tippe at skjermen kan vippes ca 140*

btw.. alle som opplever pipelyden.. hvilken BIOS versjon har dere?

Har pipelyd og sitter med BIOS versjon F06

7494870[/snapback]

oppgraderte fra F05 til F06 har fortsatt pipelyd

Lenke til kommentar

jau.. har opptatert fra F05 til F06, og har dessverre fortsatt pipelyd.

div.. fikk nettopp svar fra HP:

...

Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte.

Denne lyden du hører, veldig svakt, kommer fra kondensatorer i maskinen. Og det

vil være ekstra hørbart når maskinen kjører på kun batteri da pc vil jobbe

ekstra med holde spenningen konstant, mellomlagrer i kondensatorer.

Dette er helt normalt. Dette er støy man også hører fra andre enheter som

inneholder kondensatorer hvis man hører godt etter. Tv spesiellt egentlig. Selv

om det ikke blir sammenlignbart hundre prosent.

Vennlig hilsen

HP Brukerstøtte

jaja.. hadde lyden bare vært "veldig svakt", så hadde det hele vært greit.. uff..

Endret av Winnetou
Lenke til kommentar
jau.. har opptatert fra F05 til F06, og har dessverre fortsatt pipelyd.

div.. fikk nettopp svar fra HP:

...

Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte.

Denne lyden du hører, veldig svakt, kommer fra kondensatorer i maskinen. Og det

vil være ekstra hørbart når maskinen kjører på kun batteri da pc vil jobbe

ekstra med holde spenningen konstant, mellomlagrer i kondensatorer.

Dette er helt normalt. Dette er støy man også hører fra andre enheter som

inneholder kondensatorer hvis man hører godt etter. Tv spesiellt egentlig. Selv

om det ikke blir sammenlignbart hundre prosent.

Vennlig hilsen

HP Brukerstøtte

jaja.. hadde lyden bare vært "veldig svakt", så hadde det hele vært greit.. uff..

7501067[/snapback]

Dette høres helt tullete ut, ser ut som HP prøver å komme seg rundt problemet.

Har flere laptoper og ingen andre har denne lyden. bare fordi HP har det på sine maskiner så kan ikke denne lyden være normalt. denne lyden er ekstremt irriterende.

Lenke til kommentar

jaja.. fikk svar

Hei igjen David

Takk for ditt svar.

Det er en ting som kan hjelpe, uten at jeg skal love noe. Gå inn på

kontrollpanelet først. Her vil du finne noe som heter strøm alternativer. Her

har du slike forskjellige standard oppsett. hjem\kontor, maks batteri osv osv.

Kan prøve de forskjellige oppsettene, se om du føler lyden blir svakere. Men

forsvinner gjør den nok ikke.

Er du fortsatt missfornøyd etter dette, så bør du nok prøve få byttet denne i en

annen modell, ja. Da dette ikke er en feil, lyden er der pga det av maskinvare

de har valgt å bruke på denne modellen.

hvis lyden ikke forsvinner ved å endre på strøminstillingene så blir det retur på denne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...