b_cybe Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Litt vanskelig for meg å si noe bestemt da jeg ikke kjenner til den cnc maskinen. Vet du om den bruker stegmotorer eller servomotorer? Vet du om det følgte med noe programvare? De fleste motorstyringsprogrammene (jeg har sett) bruker parallellporten. Er alle motorene koblet inn på et kretskort eller er motorene koblet inn på 3 separate kretskort og så koblet til det interface kortet mot com porten? Kunne være greit med et bilde av elektronikken for å se hvordan den er bgd opp.... Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er stegmotorer. På heimesida til produsenten står det at det følger med Routepro 2005 om du bestiller ny maskin. Men finner ikkje dette programmet noe sted, ikkje download eller kjøp. Eg og syns det er ein litt merkeleg oppkobling. Fra sjølve maskina til styringsboksen er det 3 kabler, 1parallell-kabel(strømforsyning!?), og 2 com-kabler som ser ut til å vere styringa. Fra styringsboksen er det berre ein ledig com-port som kobles til dataen. har ikkje fått tatt bilder av oppkoblinga inne i sjølve maskina.. men har eit litt dårlig bilde frå oppkoblinga på styringsboksen Link til produsent Sjølve maskina: Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hmm, hvor er motorene koblet til? Og hvor går den parallelledningen? En mulighet er å lage nye drivere med parallellport kontakt, men er litt kjedelig ettersom du allerede har en. Men cnc maskinen ser bra ut! Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 den parallelledningen går til cnc-maskina.. ser ut til at det er sjølve straumtilførselen til motorane. ja har den muligheiten som siste utveg egentlig.. hadde vert best om eg hadde fått det til som det er.. men må man så må man.. når du mener lage nye drivere mener du da å lage alt selv eller kjøpe nytt driverkort? ja maskina er helt ypperlig, er omtrent ikkje brukt og det oser kvalitet av konstruksjonen.. spindl'en er bare på 120W men 60 000omdreininger Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel jeg tenkte egentlig på å lage selv (litt avhengig av hvor mye elektronikkunnskaper, dog er det ikke veldig vanskelig). PMinMO er en side med en del driverkort og interface kort man kan lage selv. Men strømforsyningen er også i den boksen? Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 takker.. joda har både kunnskaper og utstyr til det, bare sjølve komponentoppbygningen. skal sjå litt rundt på den sida. Ja strømforsyninga er i den boksen.. så får lage nytt driverkort og legge det inn i boksen. takker for hjelpa Lenke til kommentar
hanseols Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg har lagd et routerbord på 1x1 meter trenger skruer og stepmotorer til denne, noen som kan hjelpe ?? Nå har jeg skaffet dette noen kjekke skf ballskruer med mindre en 0,001 slasjbak 12x4R og 8x2,5R Ta gjerne kontakt tlf eller mail. 93000000 [email protected] Endret 29. oktober 2007 av hanseols Lenke til kommentar
fotoreb Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har et komplett startsett til en som har lyst å lage en cnc fres... Kule vanger ink, kule skruer x=ca 1000mm y=ca 500mm z=ca 250mm Stepmotorer og stepp motorstyringer og cnc softwere....mangler kun ramme. Alt helt nytt. Selgs da jeg skal flytte til utlandet og ikke klarer og gjenomføre prosjektet mitt... Seriøse Bud motas!.....dette er verdt over 15000kr.. [email protected] Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 har du bilder av kitet? og kor er det lokalisert? Lenke til kommentar
fotoreb Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 har du bilder av kitet? og kor er det lokalisert? Bor på vestlandet. Bømlo! Prøver å få opp noen bilder her .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå