P-in-P Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei! Har nettopp fått et 1900xtx i hus, men når jeg skal prøve å overklokke det så får jeg opp denne feilmeldingen i ATi Tools (v 0.25b14); Samt at ATi Tools ikke klarer å vise riktig minne/kjerne frekvens. Noen som vet og kan forklare meg hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Testa 3DMark 05 her nå og fikk kun 8380 og jeg burde fått rundt 11000 med mitt oppsett... 3DMark klarer heller ikke å se hva minne/kjerne frekvensen er Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Kom an folkens! Kunne tenkt meg å fått ordnings på dette her nå Ingen som har peil på hva det kan være? Kan legge til at jeg har prøvd å formatere og lagt inn alle driverne på nytt i tillegg (avinstallerte å renska opp med driver cleaner først), da får jeg i det minste opp mulighet til å overklokke i ATi Tray Tools, men det står at minnet kjører på halvparten av det, det skulle og kjernen er ca 100mhz for lav. Har også oppdatert BIOS. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kom an folkens! Kunne tenkt meg å fått ordnings på dette her nå Ingen som har peil på hva det kan være? Kan legge til at jeg har prøvd å formatere og lagt inn alle driverne på nytt i tillegg (avinstallerte å renska opp med driver cleaner først), da får jeg i det minste opp mulighet til å overklokke i ATi Tray Tools, men det står at minnet kjører på halvparten av det, det skulle og kjernen er ca 100mhz for lav. Har også oppdatert BIOS. 7277894[/snapback] Har faktisk aldri sett den feilmeldingen før... Og jeg kan jo trygt si at jeg kjenner det aktuelle kortet.. Jeg hadde nok i dette tilfellet prøvd meg på en clean reinstall Kortet fungerte iallefall utmerket når det forlot meg.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Japp, har nettopp gjort det, samt etter at jeg formaterte så prøvde jeg å avinstallere Catalyst driverne, renska opp med Driver Cleaner3 og installerte Omega i stedet. Uten effekt. Her er default clock på kortet (ATi Tray Tools) Og her er det jeg klarer å overklokke det til uten å få artifacts Får dog ikke den feilmeldingen jeg fikk med ATi Tools i ATi Tray Tools, men det hjelper ikke stort. Her er det jeg får i 3DMark 05 med overklokket kort Og her er specs (+ 1504mb med 3200 PQI RAM ) Som en ser så klarer ikke 3DMark, som ATi Tools, å lese av riktig frekvens på kjerne/minne. Og siden jeg har 2 stk 16x PCI spor har jeg prøvd begge uten at det ble forskjell. Noen som vet noe da..? Endret 13. november 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 prøv å klokke prosessoren litt. Den virker litt sliten. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Nå var det vel ikke CPUen som var problemet, men at skjermkortet som skulle hatt 650/1550 som default kjører på 500/598... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 for det første, du skal ikke ha 11K i 3dmark 05. men 8500 er litt svakt men opp mot 9500 poeng skulle du hatt. den cpu du har tilsvarer vel strengt tatt 3500+ her er en score som er gjort på xtx opg 3500+ LINK så den kan nok stemme hvis du kjørte testen på 614 mhz på core hva er det du klokker med? jeg fant ut etter litt at catalyst control center var det beste og klokke med. den finner automatisk høyeste klokk. men dette gjelder kun for core. minnet må du sette på stock. som vel er 775 mhz. grunnen til dette er at voltregulatorene går varme og man får artifakts. er nesten sikker på at det er minnet som gir deg artifacts nå og ikke core. vil annbefale deg øg skumme litt i denne tråden. er veeeeeeldig lang, men det meste av problemstillinger er tatt opp der. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=530004&hl= Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 CPUen min er en AMD Athlon 64 X2 4200+. Catalyst er et av de mange programmene som ikke lar meg klokke kortet, samt at jeg nå kjører Omega drivere som så vidt jeg vet ikke støtter Catalyst Control Senter. Tror jeg skulle hatt ca. 11000 med kortet mitt siden det var det de med tilsvarende oppsett hadde fått på futuremark sine sider... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 jeg måtte ha 2,8 ghz på opty 146 for og få 11k Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Da er det nok noe galt hos deg også for de første (individuelle) 14 oppsettene som er likt mitt på futuremark fikk mellom 11000-11300 i score... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå