bluskies Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vi har fått en utrolig vanskelig JavaScript oppgave på skolen: Vi skal lage en lånekalkulator som vist på bildet over, den skal beregne halvårlige renter og avdrag for et vilkårlig lånebeløp over en valgt låneperiode til en valgt rente. Hver gang vi gjør et nytt valg skal det komme opp en tabell over nedbetalingsplanen (som vist på bilde). Hvis det mangler data i et felt skal ikke tabellen komme opp. Websiden skal ikke inneholde noen knapper. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Og problemet er? Har du måten å gjøre dette på? Er det algoritmen du lurer på, eller hvordan generere tabellen(dvs slette innhold+legge til nytt)? Lenke til kommentar
bluskies Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hei :-) Jeg har ikke måten å gjøre det på, er veldig grønn i JavaScript. Trenger hjelp til algoritmer og lage en tabell som oppdateres uten at resten av siden oppdateres. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det blir vel litt feil om jeg skal gjøre oppgaven for deg? Du må komme med noe kode og/eller konkrete spørsmål. Lenke til kommentar
bluskies Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ja, sant det ;-) Jeg jobber med saken, og kommer tilbake når jeg har konkrete problemer i koden. Takk så lenge :-) Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Et par tips kan vel ikke skade. Jeg ville brukt onchange eller onkeypressed på input-teksboksen du taster inn lånebeløpet. Hver gang en tast trykkes oppdateres tabellen. Eventuelt en "regn ut"-knapp. En enkel IF for å finne ut som det står noe i lånebeløp, og brukt element.style.display = none//block på tabellen for å vise skjule den. og hvis du setter en ID på hvert eneste felt i tabellen kan antagelig bruke en *lang* rekke innerText til å endre på tabellen (FØR du setter display = block) Endret 15. november 2006 av Kagee Lenke til kommentar
bluskies Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 :-) Tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå