Venerable Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Tenkte vi kunne lage en samling av de gode kortfilmene man kan finne på sider som Youtube og Google. Hayao Miyazaki -On Your Mark Pixar -Knick Knack -Mike's New Car -Jack-Jack Attack -Tin Toy -Red's Dream -For the Birds Lauenstein Brothers -Balance Chris Cunningham -Rubber Johnny -Windowlicker (kortfilm/musikkvideo) Tim Burton -Vincent -Frankenweenie Part 1 -Frankenweenie Part 2 -Frankenweenie Part 3 Tim Miller -Rockfish Kevin Smith -The Flying Car The Hire filmene -Guy Ritchie - Star -John Woo - Hostage -Ang Lee - Chosen -John Frankenheimer - Ambush -Kar Wai Wong - The Follow -Joe Carnahan - Ticker -Alejandro González Iñárritu - Powder Keg -Tony Scott - Beat the Devil Bassam Kurdali og Ton Roosendaal -Elephants Dream (Bedre kvalitet kan lastes ned her) Stephen King - Paranoid - Strawberry Spring Håper dere kan nevne noen andre gode. Har aldri satt meg skikkelig inn i kortfilm verdenen. Endret 14. november 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Wow, BMW-filmene var veldig bra. Hvorfor har ikke jeg hørt om dem før? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Stephen King - Paranoid - Strawberry Spring Ellers så kan man sikkert finne noen på ifilm, uten at jeg vet helt hvordan den siden fungerer. Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du har jo også Elephants Dream fra orange blender. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du har jo også Elephants Dream fra orange blender. 7276130[/snapback] Veldig bra film det der, ja. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 http://www.youtube.com/watch?v=TnPj2CvKu34 http://www.youtube.com/watch?v=NNFqG5Eqp7c http://www.youtube.com/watch?v=QdCSAU-3Ngc Tre kule. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Stephen King- Paranoid - Strawberry Spring Syns egentlig de var ganske tamme greier, og veldig dårlig produsert. Men ok. Du har jo også Elephants Dream fra orange blender. Den var jo faktisk helt elendig. Eneste som gjør den litt interessant var grafikken. Tre kule. Det du linker til var ikke kortfilmer. Den ene var et klipp fra et TV-Program, den andre var de første minuttene av en film og den tredje var et klipp fra Late Show med David Letterman Endret 14. november 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hehe. Trodde alt på youtube ble regnet som kortfilmer jeg. Men de var iallefall kule... eller hva? Tror uansett alle bidrag på tråden bør taes imot... det er ikke så mye aktivitet her. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) En kortfilm er en kort film. Ikke et en snutt fra en film eller snutter fra tv programmer. Slik passer bedre i Den lille filmklipp tråden på Humor delen av forumet. Endret 14. november 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Wow, BMW-filmene var veldig bra. Hvorfor har ikke jeg hørt om dem før? 7275193[/snapback] DVDen med de ble jo ganske mye reklamert for når den kom... var orginalt bare tilgjenglig over nettet synes Ticker er best Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ja den er herlig. Oscar vant den også i sin tid Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Denne her er ærlig talt tidenes morsomste film. Definasjonen av absurd humor. Vant/nominert til priser i Cannes og nominert til Oscar. Alle jeg har vist den til har ledd seg skakke. Rejected Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Zbiginiew Rybczynskis Tango (1992) er en godbit jeg har hatt sansen for lenge. Fant den ikke paa YouTube eller Google Video, men la ved en direktelink til den. For de spesielt interesserte kan det ogsaa leses om den paa samme side som jeg fant linken. En annen som kan vaere verdt aa nevne er kanskje kortfilmen Sniffer laget av Bobbie Peers, som vant Gullpalmen i Cannes. Fant ikke denne heller, men utdrag av den kan sees paa VG TV. Endret 14. november 2006 av Jonnar Lenke til kommentar
Mott Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vi så Sniffer på skolen/BIFF og jeg synes den var dårlig, detet var fordi den var fryktelig kjedelig og poenget var ikke noe spesielt .) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 The Cat Came Back (1989) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå