Fribbern Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei, Oppsett: ECS P965T-A, P965, Socket-775, SATAII, GbLAN, DDR2, ATX, 2xPCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775 Jeg ønsker å clocke prosessoren, og leset en del i manualen, og der har bios noen innstilinger som jeg mangler for å clocke. er det noe jeg må aktivere først eller noe? Føler meg litt rådvil nå. Mvh Fribbern Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det er ofte slik at du må enable manuelle innstillinger før du får tilgang til å stille på ting som overklokker prosessoren. Kordan du gjør det på ditt hovedkort veit eg ikkje, men det er bare å prøve seg frem Finn ut kordan du resetter bios først, du vil sikkert få bruk for det noen ganger Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Nå har jeg googlet MYE, og det se ut som det ikke er mulig å clocke med det hovedkortet jeg har Jeg fikk det for en måned siden. tror dere komplett er villig til å ta det tilbake, så jeg kan bytte det i et nytt? Mvh Fribbern Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det kan jeg garantere deg at de ikke gjør, kanskje til halv pris ....... Alt du trenger å stille på er FSB og Minne divider BTW: det heter BIOS ikke BOIS Endret 13. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Alt du trenger å stille på er FSB og Minne divider 7277421[/snapback] Du kan ikke utdype FSB og Minne divider litt? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Beklager orker ikke å begynne å forklare det nå men ser du noe som ligner på: 1:1 1:2 3:4 osv. så er det minne divider .... FSB er hvor fort hovedkortet sender signaler immelom CPU og andre komponenter ... Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 ok, takk. Har også funnet dette: "Although in the manual there was a couple of settings in the BIOS for CPU Clock ratio (manipulating our multiplier) there was no such option in the updated BIOS I installed. The DIMM/NB/CPU Voltage Control allows us to manipulate those voltages, unfortunately, by not very much. As you can see, we are only allowed to up the VCore by a small amount. The only option for overclocking is going to be under the CPU Host/SRC/PCI menu, unfortunately we are extremely limited here. The stock settings for my E6400 is 266/100/33, allowing me to only chose 333/100/33 if I want to do some overclocking. In my opinion, a much to large a gag to make with the limited VCore ability." Kilde: http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/.../lga775/ecs965/ La inn det jeg har funnet, setter jeg "CPU Host/SRC/PCI" opp til 333/100/33 så blir pc`en svart, og jeg må resette bios for at det skal skje noe igjenn. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sett begge to på det høyeste og se hva som skjer .... åssen ram har du ... om den ikke starter så må du resette cmos (ccmos) Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nå har jeg googlet MYE, og det se ut som det ikke er mulig å clocke med det hovedkortet jeg har Jeg fikk det for en måned siden. tror dere komplett er villig til å ta det tilbake, så jeg kan bytte det i et nytt? Mvh Fribbern 7277407[/snapback] Du har jo angre rett hvis du er misfornøyd med et produkt Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du har jo angre rett hvis du er misfornøyd med et produkt 7285790[/snapback] Ja men den varer i 14dager fra motatt vare og tråd starter har hatt det i en måned om jeg ikke husker feil ... Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Stemmer det, snakket med komplett, og de vil ikke ta det imot igjenn. Jeg får lære meg å leve med det, heller clocke skjermkortet litt ekstra Jeg vil takke for all hjelpen jeg har fått. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis BIOSen din ikke støtter overklokking, kan du prøve å finne et program som direkte støtter ditt brikkesett, som f. eks. clockgen (vet ikke om det støtter ditt brikkesett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå