Janmandelid Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Klarte å installere windows xp pro i tillegg til den homeutgaven jeg hadde før, så nå når jeg starter opp maskinen har jeg valget av å starte både home og pro. Er det mulig å slette den ene uten problem, eller MÅ man formatere hele harddisken? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 win + R -> msconfig i den boksen som spretter opp -> BOOT.INI -> Check All Boot Paths Tror dette er det du leter etter (; Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hmmm...da fikk jeg opp følgende: Det ser ut som om følgende linje i filen Boot.ini ikke refererer til et gyldig operativsystem: multi.....ett eller annet...Windows XP Home Edition... Vil du fjerne den fra Boot.ini? Er dette riktig? Da fjerner jeg vel egentlig homeutgaven som jeg kjører nå, sant? Og det vil jeg ikke siden jeg hadde planer om å oppdatere til pro slik at jeg slapp å legge inn alle drivere og program ifra før? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Da vil du sansynligvis fjerne det operativsystemet som ikke fungerer.... Fungerer både Home og Pro? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Jepp. Startet opp og alt var i orden. Begge fungerer. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 For å fjerne den fra boot.ini fjerner jo ikke OSet, det bare fjerner den fra oppstartsmenyen.. Du har OSene på hver sin partisjon? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Nei, jeg har begge OS'ene på samme partisjon. Er det som er så merkelig at når jeg valgte å oppdaterte i menyen under installasjonen så valgte den likevel å legge inn en ny installasjon av hele xp pro på samme partisjon...derfor vil jeg nå slette den slik at jeg kan gjøre det på nytt. Sikkert jeg som valgte feil så sent på natta... Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Noen som vet dette? Jeg kan vel egentlig ikke bare slette ei mappe i c:? Endret 14. november 2006 av Janmandelid Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ingen som har hatt dette problemet altså...? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Synes det er litt merkelig at du har fått til å installert to OS på èn partisjon, og likevel får dualboot... Men du kan jo prøve å gjenopprette bootmenyen til standar, selv om jeg ikke tror det virker, for jeg gjorde det når jeg slettet Linux fra maskinen, men jeg får fortsatt valget mellom å starte opp i XP eller Vista... Men ihvertfall, for å gjøre dette setter du inn XP cd'en inn under oppstart, trykker 'r' for reparer, og når du får opp den ledetekst-lignende saken, skriver du FIXMBR, og trykker etterpå J (eller var det Y.. ). 'EXIT' får å restarte. Håper det ordner seg, men vil tro det kanskje ikke går mens du enda har det innstallert. Har en liten følelse om at du må redigere boot.ini.. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 ok...hmmm...takker for svar iallfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå