Gå til innhold

Hvordan slette operativsystem nr 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...da fikk jeg opp følgende:

Det ser ut som om følgende linje i filen Boot.ini ikke refererer til et gyldig operativsystem: multi.....ett eller annet...Windows XP Home Edition...

Vil du fjerne den fra Boot.ini?

Er dette riktig? Da fjerner jeg vel egentlig homeutgaven som jeg kjører nå, sant? Og det vil jeg ikke siden jeg hadde planer om å oppdatere til pro slik at jeg slapp å legge inn alle drivere og program ifra før?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har begge OS'ene på samme partisjon. Er det som er så merkelig at når jeg valgte å oppdaterte i menyen under installasjonen så valgte den likevel å legge inn en ny installasjon av hele xp pro på samme partisjon...derfor vil jeg nå slette den slik at jeg kan gjøre det på nytt. Sikkert jeg som valgte feil så sent på natta...

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at du har fått til å installert to OS på èn partisjon, og likevel får dualboot...

Men du kan jo prøve å gjenopprette bootmenyen til standar, selv om jeg ikke tror det virker, for jeg gjorde det når jeg slettet Linux fra maskinen, men jeg får fortsatt valget mellom å starte opp i XP eller Vista...

Men ihvertfall, for å gjøre dette setter du inn XP cd'en inn under oppstart, trykker 'r' for reparer, og når du får opp den ledetekst-lignende saken, skriver du FIXMBR, og trykker etterpå J (eller var det Y.. :hmm: ). 'EXIT' får å restarte.

Håper det ordner seg, men vil tro det kanskje ikke går mens du enda har det innstallert. Har en liten følelse om at du må redigere boot.ini.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...