Gå til innhold

Joystiq: "Zelda Falls Flat"


fffuuu manchu

Anbefalte innlegg

Joystiq's Vladimir Cole har skrevet en artikkel om TP, der han blant annet kritiserer det for å være "for brunt", og at "skiltene er for vanskelig å lese".

 

The game's muddy color palette doesn't sparkle in the way that previous iterations of the venerable Zelda series sparkled.
Zelda's clumsy sign-reading is just one example of how graphical shortcomings result in decreased immersion and a lower overall fun factor.
at one point the player must catch fish in order to solve a puzzle. Thanks to the indistinct graphics, it's actually impossible to tell how much of your bobber is underwater, making it more difficult to know when to set the hook in order to reel in a fish.
To give any Wii titles a fair shake, we're going to have to compare them to Xbox, PlayStation 2, and GameCube games.

 

Dagen etter skrev Christopher Grant en rebuttal.

 

To think one could make such a fuss over the palette of a game we've been seeing screen shots of for years is itself curious. It brings back ugly memories of fanboys crying, "Celda!' ... except inverted. Instead of being too colorful, now it's not colorful enough.
Legible signposts? I shouldn't even address this one. Is it ideal? Maybe not. But on an SD screen, is it really possible or even necessary to be able to read signs from afar? Can any gamer familiar with Zelda's gameplay conceits say this has ever been a deal breaker?

(Tror de glemmer det faktum at skiltene i Zelda-spill er skrevet på Hylian.)

this isn't a fishing simulator seeking to faithfully reproduce summers on the lake. It's a minigame; think WarioWare, not Pro Bass Dudes.
To judge a game's worth based simply on the system it's on and the inherent limitations therein suppresses a true appreciation of the entire medium. To extend worn-out movie metaphors to the gaming space: has Star Wars now been obviated that Firefly is out because, after all, the effects were much better, the film stock was clearer, the budget was higher.

 

Ingen av de var helt overbeviste om waggle er tingen for Zelda. Syntest Cole's artikkel var ganske råtten. Brukte en hel paragraf på å klage over skilt.

 

Hva tror dere? Er det legitime utsagn, eller bare tull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt lovleg å klage på alt. Om nokon synes grafikken i Zelda er altfor dårleg så har det ikkje meir betydning enn at eg synes Xbox 360 er ein fjortiss konsoll.

 

Eg likte ganske godt Cell Shadinga i Wind Waker fordi den skapte ein utroleg flott steming, er litt redd Twilight Princess ikkje greier det på same måte. Men eg trur spelet vil fenge meg på andre måter så eg ikkje tenker på det med det første :)

Lenke til kommentar
Det er fullt lovleg å klage på alt. Om nokon synes grafikken i Zelda er altfor dårleg så har det ikkje meir betydning enn at eg synes Xbox 360 er ein fjortiss konsoll.

 

Eg likte ganske godt Cell Shadinga i Wind Waker fordi den skapte ein utroleg flott steming, er litt redd Twilight Princess ikkje greier det på same måte. Men eg trur spelet vil fenge meg på andre måter så eg ikkje tenker på det med det første :)

7273577[/snapback]

 

Husk at han er Editor-In-Chief på en ganske stor gaming-side. Noen tar kanskje klaginga hans alvorlig og tror at det er et stort problem i spillet, når det egentlig er ganske trivielt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke brydd meg om Cole hadde sagt at spillet hadde flere 'bugs' enn en maurtue og verre grafikk enn Doom 2, jeg hadde fortsatt skaffet meg TP :) Og det å klage over at han ikke klarer å lese skilt som ikke er lagt opp for å være leselige (Som Bakkland påpekte, de er skrevet på Hylian) er jo bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke brydd meg om Cole hadde sagt at spillet hadde flere 'bugs' enn en maurtue og verre grafikk enn Doom 2, jeg hadde fortsatt skaffet meg TP  :) Og det å klage over at han ikke klarer å lese skilt som ikke er lagt opp for å være leselige (Som Bakkland påpekte, de er skrevet på Hylian) er jo bare tåpelig.

7273609[/snapback]

 

Han refererte også til Oblivion, der navn på skiltene "kan leses på lang avstand".

Har spilt Oblivion siden launch, og merker at jeg må ganske nært skiltene for å klare å lese de. (Spiller ganske høy rez)

Lenke til kommentar

Det er da ingen som bryr seg om at man må trykke på en knapp for å lese skiltene i Zelda. Ikke er dette spesielt unikt for Zelda-spillene heller. Ser ikke noe poeng i å diskutere dette. Du må virkelig ha en negativ holdning i utgangspunktet hvis dette er noe du syns det er verdt å klage på.

Lenke til kommentar

Angående skiltene, så virker det ikke som han har spilt et eneste Zelda-spill før. Slik har det alltid vært og det er en grei ting. Å klage på det blir bare dumt.

 

At han mener spillet er for "brunt" må jeg bare le litt av. Han prøver virkelig å finne noe å slå ned på denne karen. Tar absolutt ikke den artiklen der særlig alvorlig.

Lenke til kommentar

Er jo en del klaging på grafikk og oppløsning... og det vet man jo fra før. Skal ikke nevne hvor irriterende det er å ikke få brukt en TV fullt ut når man likevel betaler "full pris" for en konsoll, men dette kan man jo ta en annen gang. Men uansett så er jo alle fullt klar over at Wii ikke akkurat er en kraftpakke, så disse klagene høres ikke noe ut som noe som er ødeleggende for spillet... og at fiskingen ikke er en "simulator" og alle de andre gameplay klagene er vel heller ikke noe å ta innpå seg

Lenke til kommentar
Det er fullt lovleg å klage på alt. Om nokon synes grafikken i Zelda er altfor dårleg så har det ikkje meir betydning enn at eg synes Xbox 360 er ein fjortiss konsoll.

 

Eg likte ganske godt Cell Shadinga i Wind Waker fordi den skapte ein utroleg flott steming, er litt redd Twilight Princess ikkje greier det på same måte. Men eg trur spelet vil fenge meg på andre måter så eg ikkje tenker på det med det første :)

7273577[/snapback]

 

Off topic, men hva er det med 360 som er så fjortis? Kan ikke se at den er noe mer fjortis enn f.eks PS2/PS3.

 

Tilbake til topic; Hvis dette er det man har å utsette på Zelda så skal man være fornøyd. Personlig så synes jeg WindWaker stilen passet mye bedre til de grafiske begrensinger Nintendo platformen har. TP stilen krever i mine øyne bedre grafikk for å føles like gjennomført, men uansett så tror jeg grafikken bare blir en liten detalj i dette spillet.

Lenke til kommentar
Det er fullt lovleg å klage på alt. Om nokon synes grafikken i Zelda er altfor dårleg så har det ikkje meir betydning enn at eg synes Xbox 360 er ein fjortiss konsoll.

 

Eg likte ganske godt Cell Shadinga i Wind Waker fordi den skapte ein utroleg flott steming, er litt redd Twilight Princess ikkje greier det på same måte. Men eg trur spelet vil fenge meg på andre måter så eg ikkje tenker på det med det første :)

7273577[/snapback]

 

Off topic, men hva er det med 360 som er så fjortis? Kan ikke se at den er noe mer fjortis enn f.eks PS2/PS3.

 

Tror det var bare et eksempel.

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg WindWaker stilen passet mye bedre til de grafiske begrensinger Nintendo platformen har. TP stilen krever i mine øyne bedre grafikk for å føles like gjennomført, men uansett så tror jeg grafikken bare blir en liten detalj i dette spillet.

7273888[/snapback]

Faktisk skal Cell Shading være like krevende som vanlige teksturer som vi ser i spill. Det har ikke noe med begrensninger i det hele tatt. Stilen i Wind Waker var grunnet at det er hvordan Link ser verden som unge. Nå med Twilight Princess er Link voksen og da ser også verden mer voksen og skremmende ut.

Lenke til kommentar

Virker som han blåser de skilt greiene litt ut av proposjon, at han nevner det er jo en ting, men å gå helt ut som det der virker som flise spikkeri. Syns det er bra når noen er litt kritiske til spill, spesielt da de "store gode", men dette er litt for pirkette.

 

Litt nyskjerrig på hva han mener med at fargene er for matt, dog, jeg venter til en kompis får det før jeg bestemmer meg for den der.

Lenke til kommentar

Mesteparten av det som du så på skjermen i Wind Waker var da heller ikke faktisk tegnet ved hjelp av "cell shading"-teknikker, men ganske enkelt flatmalte polygoner. Tegnefilm-looken oppnås ved hjelp av en rekke teknikker, hvor selve "cell shading"-en kun er én.

 

Angående Joystiq-saken, så er på flaut tynn grunn. Men det nettstedet har for lengst mistet respekten min allerede. Selv Kotaku er mer troverdige.

 

Ut fra videoene jeg har sett (og den halvtimen jeg prøvde det i september) blir det definitivt alt annet enn grått, også. Masse sterke, vakre høstfarger.

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg WindWaker stilen passet mye bedre til de grafiske begrensinger Nintendo platformen har. TP stilen krever i mine øyne bedre grafikk for å føles like gjennomført, men uansett så tror jeg grafikken bare blir en liten detalj i dette spillet.

7273888[/snapback]

Faktisk skal Cell Shading være like krevende som vanlige teksturer som vi ser i spill. Det har ikke noe med begrensninger i det hele tatt. Stilen i Wind Waker var grunnet at det er hvordan Link ser verden som unge. Nå med Twilight Princess er Link voksen og da ser også verden mer voksen og skremmende ut.

7273964[/snapback]

 

Er ikke uenig i det, men jeg har inntrykk av at cellshading ser bedre ut enn "vanlig" grafikk på det nivået vi her snakker om. Grafiske begrensninger blir i mine øyne ikke like tydelige som når man bruker stilen i TP. Men for all del, det hadde jo ikke passet med cellshading i TP. Det er ikke det at jeg klager på grafikken i TP, men en del av meg hadde et ønske/drøm om å se Link i avansert HD grafikk. Men den tid kommer nok :)

 

Det Joystiq's Vladimir Cole skrev hørtes ut som noe vår egen Dragon Hunter kunne ha fått seg til å skrive.

Endret av espent
Lenke til kommentar
Roadside signs are illegible. In Zelda, merely reading signs becomes laborious and annoying. You must first walk up to the sign. You must then press the controller's "a" button. When you do this, the game zooms in on the sign (taking a moment to do this). The game then shows you the text of the sign. Finally, having read the sign, you must hit another button to zoom away from the sign and regain control of your character.

 

Elsker det avsnittet. Trykke knapper i et spill!?!? Hvordan VÅGER DE?! :!:

Lenke til kommentar
Roadside signs are illegible. In Zelda, merely reading signs becomes laborious and annoying. You must first walk up to the sign. You must then press the controller's "a" button. When you do this, the game zooms in on the sign (taking a moment to do this). The game then shows you the text of the sign. Finally, having read the sign, you must hit another button to zoom away from the sign and regain control of your character.

 

Sånn var det i Ocarina of Time og Majora's Mask også.... og så vidt jeg vet i de andre Zelda spillene... den fyren der virker ikke som om han har spilte Zelda før, ever. Ganske tynt det han kommer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...