Goofy1003 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Har nettopp bestilt en kabinett-vifte fra microplex.no som jeg skal ha bak i kabinettet. Men er litt i tvil om jeg skal ha den til å blåse ut eller inn,og lurer på hva som lønner seg? Lurer også på om noen har erfaringer med leveringstidene på microplex? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei! Normalt pleier man å si at vifter bak skal trekke luft ut av kabinettet, spesielt hvis de er plassert oppe da varm luft stiger ut. Det pleier også å være en fordel å ha overtrykk inne i kabinettet, altså fler vifter som blåser inn enn ut da det ikke komme så mye støv inn i maskinen da. Leveringstid fra Microplex vet jeg ikke helt, emn så vidt jeg husker bestilte jeg og noen kamerater på en Torsdagskveld og fikk varene på Tirsdagen etter. Lyke til med viften! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hvis du bare skal ha én kabinettvifte vil det nok være best å la den suge inn kald luft nede i fronten på kabinettet. På den måten får du tilført kald luft, og får god luftgjennomstrømning gjennom kabinettet og ut gjennom PSU-vifta. edit: dette gjelder hvis du har strømforsyninga øverst bak i kabinettet. Forresten så har jeg alltid trodd det lønner seg å ha flere vifter til å blåse ut enn til å blåse inn? [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-12 21:23 ] Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Det har jo en god del å si hvor du bor hen da Fikk det etter 1 dag en gang jeg :razz:... Tror det er litt mer rush der nå, bestillte en haug med små ting på søndags kvelden, og pakka ble først sendt i dag :sad: Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Har de ikke akkurat flytta lokaler? Det tar vel ei stund før de kommer helt i orden. De hadde jo også et par dager der de ikke tok imot ordre under flyttinga. Lenke til kommentar
rondespiret Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Det beste er å montere vifta slik at den suger den oppvarmede lufta fra prosessoren ut av kabinettet, altså montere den oppe bak ved prosessoren. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Vifte! Jeg har et Dragon kabinett... Der prosessoren er er det 2 80mm vifte plasser.. Og siden CPu vifta mi blåser inn mot ribba, har jeg satt viftene til å blåse inn de også. Fordi vist de blåser ut, og CPU inn. blir det dårligere kjøling! Jeh vet ikke hvilket kabinett du har, men jeg har 2 vifter som blåser inn, og nederst har jeg 1 som blåser ut. + en 120mm vifte som er der HDD'ene er... CPU= 2000+, som ligger på 29¤C på Idle, og 36 - 43¤C på 100% Spilling... Romtemp er ca. 20¤C Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 17:36, skrev CaNaBiS:Vifte! Jeg har et Dragon kabinett... Der prosessoren er er det 2 80mm vifte plasser.. Og siden CPu vifta mi blåser inn mot ribba, har jeg satt viftene til å blåse inn de også. Fordi vist de blåser ut, og CPU inn. blir det dårligere kjøling! Jeh vet ikke hvilket kabinett du har, men jeg har 2 vifter som blåser inn, og nederst har jeg 1 som blåser ut. + en 120mm vifte som er der HDD'ene er... CPU= 2000+, som ligger på 29¤C på Idle, og 36 - 43¤C på 100% Spilling... Romtemp er ca. 20¤C Jeg har prøvd akkurat det der. Kjøpte meg for en stund siden et nytt Chieftec kabinett og fylte det til randen med Enermax vifter. To i front og to bak. Satte de foran til å blåse inn og de bak til å blåse ut. Samtidig har jeg en vifte på kjøleren som blåser ned mot prosessoren. Jeg endte opp med en prosessor som nesten kokte bort. Problemet løste seg ved at jeg skrudde viftene bak ned på minimum og de i front ned til ca 60% (bråker noe infernalsk på full guffe). Idle temp lå da på ca 40-41. Men igår så tok jeg ut to vifter, slik at jeg har igjen en i front og en bak. Disse kjører nå begge på 60% og idle temp er 39-40. Så det er ikke alltid at flere = bedre. Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Inn nede i bunnen og ut oppe i toppen bruker å være best. Jeg kjører luft inn fremme, og i siden. Samnt luften ut bak, da jeg har Zalman vifte som har en "hette" som fører varmen opp og ut mot viftene i bakveggen. Dog. Det bråker..!! Så somregel kjører jeg en vifte i front og to bak på nedsatt hastighet. Temperaturen er da 32grader på hovedkortet og 33-35grader på CPU (nede i 26grader Idle). Edit: Microplex er kjappe og gode :smile: _________________ Chieftec Dragon BigTower Asus P4S8X/LAN/SATA/1394 Pentium-4 2.4GHz PGA478 512kb PC533 Zalman CNPS-5700D-CU Apacer 512 MB PC333 DDR Creative TI4600 128MB DDR-ram Western Digital 120.0 GB 8MB Unex kabel/ADSL/modem ruter+4x10/100 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mighty på 2002-11-22 13:21 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Mighty på 2002-11-22 13:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå