jaco Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Heisann. Jeg lurer på en liten sak her. Har en wd raptor 74GB versjonen. Lurer på om det er normalt at disken skal jobbe konsant hele tiden? Den lager slike knatre lyder hele tiden. Meget plagsomt. Kan ikke si at det påvirker ytelsen noe, men svært plagsomt. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er disken full, har du for lite ram slik at den bruker disken unødvendig mye? sjekk det først... Har hatt raptor selv, hvis det er et sekund mellom knatrelydene er det normalt, men går den hele tiden så jobber den. Raptorene støyer, fordel å henge de opp i gummistrikk slik at de ikke får direkte kontakt med chassi. Gikk over til sata2 disker i raid, merker ikke store forskjellen da +at de er stille Lenke til kommentar
jaco Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Disken er ikke full, har vel 50GB ledig på den fant jeg ut. Lite ram har jeg nok ikke, har 2GB. Nå har den faktisk stoppet å bråke litt, men som du sa den knatrer et sekund i mellom. Får prøve ut det du har sagt her. Takk Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det lenge siden du defragmenterte? Hvis disken er me fragmentert kan den få mye ekstra jobb med å samle data... Men den skal uansett ikke bråke hele tiden. Anbefaler å defragmentere den, for så å stenge ned flest mulig prosesser å se om den roer seg... Hvis ikke er det noe galt fatt! I alle fall når du har såpass mye ram. NB: Noen virus kan gi disse symptomene, scan derfor disken asap! Lenke til kommentar
jaco Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Fikset problemet, men takk alikevell. Hjalp med en liten scan også defrag. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Den er ganske så bråkete av seg ja... Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har 2 74GB i raid 0 - de kommer det igen lyd av i det hele tatt...kun når Windows loader da hører man dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå