SirAnderz Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei. Har tenkt og sende inn mobilen min til han fyren her .. Han heter Geezus på forumet her eller noe sånt og jeg lurer på , viss han stjæler telefonen... hehe.. da har jo jeg ikke noe grunnlag på og få tilbake mobilen min da ? så .. hvor sikker kan jeg være ? _________________ Mvh SirAnderz _________________ Intel Pentium 4 [email protected] ghz :smile: Abit BD7II :smile: 256 Crucial ddrram :smile: 128 gb Western Digital :smile: Asus 16x DVD :smile: Nec Cd-brenner :smile: Chieftec kabinett :sad: Posten er editert pga av "reklame" [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-11-13 11:38 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har lagt til en gjestebok på websiden hvor folk kan legge inn kommentarer. Mer kan jeg vel egentlig ikke gjøre for å overbevise folk om at jeg ikke driver å svindler. Hvis jeg skulle ha drevet av å svindlet/tatt telefonen til folk hadde jeg nok ikke operert med fullt navn og adresse... Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Om han stjæler mobben din, har du ingen rettigheter. Og ikke vær for sikker i din sak når han sier han opererer med fullt navn og adresse... :wink: Forresten, prøv http://www.hammar.no istedet. Det er iallefall seriøst. Og husk oppgradering er gratis innenfor Garanti perioden.... Og, om noe skulle gå galt med mobilen din hos GeeZZuZ, ja, da sitter du i saksa..... Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Det Geezzuz driver med? Svaret vet du nok selv, Nei. Skikkelig kjipt om han har oppgradert din Nokia 3310 om til '3315' , for om du da må ha din mobil in til rep. Det er egentlig en garanti sak, men siden det er tuklet med den, ja da må du jo betale..... :wink: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 08:25, skrev Kamera:Om han stjæler mobben din, har du ingen rettigheter. Neivel? Sist jeg sjekket loven hadde den en rekke bestemmelser om "stjæling"... Quote: Den 2002-11-13 09:38, skrev Kamera:Det Geezzuz driver med? Svaret vet du nok selv, Nei. Garantien forsvinner nok, som du sier. Men det gjør det jo ikke ulovlig. LeD Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Nåja, men hvordan forklarer du til politiet at du frivillig sendte telfonen din til en person som du ikek er sikker på om er ærlig eller ikke? Og hvordan kan politiet vite at det er sant at den er stjelt av han? Når han som driver den flash siden ikke har noen betenkeligheter med å endre IMEI nummer osv. Ja, da har man en vanskelig jobb foran seg. Og Mobil tyveri, det er nok ikke det som blir prioritert høyest... Og om han har skrevet alle oppgraderingene selv, ja, da er det fult lovlig. Men er det kopiert fra Nokia, ja, da er det ulovlig... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Det er det eg vil fram til. Skal eg stå der og sei : Eg sendte telefonen min til han fordi han skulle oppgradere den ulovelig ? Trur ikkje det funker helt fint eg. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 11:29, skrev Kamera:Og Mobil tyveri, det er nok ikke det som blir prioritert høyest... Det har du nok rett i. Men jeg tviler på at forretningsideen til GeeZuZz er å stjele mobiltelefonene til folk. For det første ville han tjent mindre penger på det. (Det ville ikke tatt lang tid før han var hengt ut bl.a. her på forumet som svindler.) Dessuten virker det jo som om han svært mye kunnskap om det han driver med. Er det nødvendig å virke så profesjonell for å svindle telefoner fra fjortisser? Det er mange aksjeselskaper og store firmaer jeg har større motforestillinger mot å gjøre forretninger med. Men det er jo sunt å være litt skeptisk, og sjekke opp de man handler med på forhånd. LeD Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Som det ble sagt tidligere her, så ville det ikke tatt lang tid før han har blitt uthengt som svindler. Som det også ble nevnt, så virker det som han har JÆVLI god peilig på mobiltelefoner til tross for at han er 17/18, tar jeg ikke helt feil. Er ikke mange som finner ut alt dette på hobbybasis. Men over til det etiske spørsmålet.. Er det lovlig? Ingenting er ulovlig på den siden, bortsett fra dette med IMEI, som jeg faktisk ikke tror er skrevet svart på hvitt i noen lovbok, bare at forsikringsselskaper som hyler etter IMEI. Synes at reglene er strenge nok i norge! Så jeg driter egentlig faan i om det er ulovlig, jeg snylter på alt det jeg kan i loven og flirer bare til disse "liksom-politiene" som liksom skal være så "viktige" og piper om det er noen som tråkker på grensen. Er ikke lovene og reglene strenge nok fra før?! trenger ikke slike folk som tror de får respekt av å være så sinnsykt lov-riktige og tror de er lovens lange arm. argh, blir så sinnsykt provosert av slike folk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå