Gå til innhold

kommer Amd Ahtlon Med batron på socket a?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lufen skrev (2002-11-12 20:22):

kommer Amd Cpuer med barton kjerne på socket a eller på en annen socket tenker da på Athlon mp?

Den kommer i socket a, samme som Athlon, Athlon XP og Athlon MP bruker.

Tidspunkt: 2002-11-12 20:59  

hjelp meg litt her da  

Ikke bump tråder. Det kan _lett_ føre til utestengning. Les retningslinjene.

[ endret av pgressum den 2002-11-12 21:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Eskil87 skrev (2002-11-13 17:43):

Trodde ikke de ville bruke Socket A jeg??

Eller var det bare Socket A med nye chipset?

Barton vil bruke Socket A. Men, det betyr ikke at alle dagens hovedkort vil støtte den. Vet ikke hvilke som vil støtte barton, men vil anta at KT333 eller nyere samt 760 MPX i alle fall vil støtte barton.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

Tim skrev (2002-12-06 10:31):

Noen som veit om jeg vik kunen bruke Mitt K3 Ultra 2 HK på Hammer prosessoren eller? Må jo bare ha meg HAmmeren lissom!

Hammer bruker en annen sokkel og alt som er på hovedkortet vil også være forandret. Med andre ord må du nok kjøpe et nytt hovedkort. På den andre siden så vil Hammer kortene være mye bedre enn dagens kort uansett :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 11:08, skrev Tim:

Når kommer disse hovedkortene da?

Men hvis man tenker litt på det, så skal det vel MYE til for at det ene blir lansert uten det andre ? Etter alt det AMD har lagt ned i Hammer'ne, så ville vel man regne med at alt man trenger for et komplett Hammer-system blir å få tak i, rundt på samme tid, sant ?

Å mase på korta er vel heller ikke mye vits ... du får jo ikke bruk hovedkorta uten CPU, eller CPU uten hovedkort :roll:

Lenke til kommentar

Barton er basert på K7-kjernen som alle andre Athlon'er og Duron'er (7-tallet står faktisk for 7.generasjon kjerne) Barton vil dermed ha samme buss og være pin-kompatible med dagens Athlon'er og Duron'er. Den vil altså bruke Socket A. Men jeg tipper den kun vil gå på 166MHz FSB og dermed kun støttes av hovedkort som støtter 166MHz FSB + en bios-oppdatering da.

Hammer er en helt annen kjerne bygd opp fra grunnen av. Den er en såkalt 8.generasjon kjerne og hadde tidlig kodenavnet "K8". Nå som de offisielle navnene har blitt offentligjort (Opteron og Athlon 64) kan vi bruke de i stedet for kodenavnene K8, hammer, sledgehammer og clawhammer. Hammer-serien har en helt annen buss-struktur og minnetilgang og vil derfor være umulig å få til å passe inn i socket A. Så vidt jeg husker skulle Athlon 64 ha en socket med 755 pinner og Opteron ha en socket med 930 pinner. Man skulle også kunne bruke en Athlon 64 i en Socket 930 men ikke Opteron i en socket 755.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...