Minty123 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har ett meget kort, men kanskje ikke så enkelt spørsmål til dere som har peiling! Vil underarmsøvelser som denne, ha noen invirkning på styrke i underarmen, utover det å simpelthen bevege den opp og ned? Tenker da spessielt på fingerstyrke og grepsstyrke! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Ja du vil få sterkere underarmer. Du ruller på en måte manualen opp og ned i håndflaten, prøv det, det er tyngre enn du tror, bare du tar nok reps. Grep trener du med grippers, f.eks slike som du ser i avataren min. Du kan også trene "pinch grip", da bruker du tunge plater eller vektskiver så holder du den med fingrene, tommel ovenpå, horisontalt og holder den slik. Masse forskjellige øvelser man kan ta. Du kan også trene fingrene med en sånn dings med fjær i, der du plasserer fingrene i hver sin fjær og strekker, jeg har en slik en. Den jeg har heter "Handi" heh. Kjekk liten sak for å styrke fingrene. Endret 12. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, beklager Er mest interresert i å vite om det vil påvirke underarmsstyrken i andre bevegelser en bare den som er brukt i øvelsen! Vurderer nemlig om jeg skal orke å legge den inn i programmet mitt, men dersom den ikke hjelper til mer en å bevege armen i den korte banen, tror jeg ikke det vil hjelpe meg nevneverdig i å nå mine mål. Hørte dog rykter om at det var sammenheng imellom musklene du bygde ved den øvelsen, og musklene som styrer grepsstyrke. Håper noen kan bekrefte eller avkrefte dette, da jeg i hovedsak trener i forbindelse med fjellklatring, og gjerne vil legge inn øvelsen om det hjelper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå