comicz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ja, hvorfor Linux? Og hvorfor ikke BeOS, OS X, Sun solaris, QNX, *BSD, MenuetOS, Nexenta, Haiku, Syllable eller det derrane rene java-OS'et? Det er mange OS å velge på(jeg har jo bare nevnt noen svært få), og hvorfor du skal velge akkurat Linux vet ikke jeg. Men... jeg antar du spør fordi: HVORFOR WINDOWS? Hva med et bedre spørsmål: Hvorfor _ikke_ Windows? Dårlig design, lite fleksibilitet og lite fremtidsrettet, med komplett mangel på gjennomtenkte løsninger og et rimelig lumpent programvareutvalg(for enhver som ikke har masse spenn til å kjøpe råtten payware, eller grusomt mye spenn til god payware) er grunn nok for meg. Og alt det manuelle arbeidet, da. Folk syter og klager over at de må lære seg noe nytt når de prøver Linux, "dette likner jo ikke Windows i det hele tatt - knappen satt et annet sted jeg ikke fant fordi jeg bare lette på det ene stedet jeg er vandt med fra <produkt>". Allikevel finner de det helt naturlig å måtte lære opp mor/far/bestemor i hvordan man lager kataloger, tømmer papirkurven og "åpner internett" - og da kan de ikke en gang håndtere systemet! VANER. Endret 13. november 2006 av comicz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg er dritlei av sånne folk som "å jeg har prøvd linux. det suger. jeg ble skuffet fordi det gjorde ikke alt for meg." Jeg kan fortelle med en gang at f.eks. Ubuntu gjør mer for meg under installasjon (som drivere ++) enn Windows gjør. Og hvorfor vil noen bruke Windows XP i det hele tatt? XP er snart 6 år gammelt og utdatert. Gidder ikke lese mer sytefolk som klager på at det ikke ligner på Windows. Det er jo en fordel det. Windows ser ikke ut. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) I tillegg til det mange har nevnt her, vil jeg også nevne at man slipper product key og at noen prøver å lure deg med WGA og pakker innpakket som en kritisk oppdatering. Hva du selv trives med, avhenger nok litt av erfaring og deg som individ. Jeg bruker Linux mye p.g.a. politikk, det skal jeg innrømme. Jeg har ikke noe spesielt mot Windows og jeg hadde sikkert klart å bruke det om jeg måtte. Jeg bruker det tross alt i jobben. Endret 13. november 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er slettes ikke tungvint, man må bare gjøre det på rette måten, hvilken distro kjører du, jeg kan sikkert hjelpe deg men ikke før i morgen har litt dårlig tid. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) 7272439[/snapback] Forklarer ikke tittelen hva den går ut på? Jeg gir opp.. steng den 7272472[/snapback] Tråden stenges... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg