Gå til innhold

Hva er dealen med vegeterianere?

Sonsol

Anbefalte innlegg

Det er ikke slik at vegetarianere gjennom å ikke spise kjøtt oppnår mindre lyst enn det vi altetere gjør, snarere tvert om. De "ofrer" ikke noe som helst.

7273422[/snapback]

tvert om? nyter de mat generelt bedre ved å utelukke MYE av det folk spiser vanligvis? Det er en grunn til at folk spiser kjøtt. Det er jævlig godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går an å spise taco uten kjøtt.

Det er bare til å hive på masse agurk, mais, ost, saus, tomat, salat, rømme osv.

7271818[/snapback]

Mao. Å pule uten ståpikk...Du kommer langt i livet med det :)

7273412[/snapback]

Jeg har spist vegetarpizza jeg lagde selv, den var jævlig god. Merket ikke at det ikke fantes kjøtt på den.

Lenke til kommentar
Vell, noe av greia er jo at:

Faar aa faa 1 kg kjott trenger du 10 kg planter.

Hvis en ku skal produsere 10 kg kjott, trenger kua aa spise 100kr planter.

Saa hvorfor gaa omveien, naar mange paa jorda har faar lite mat osv.

7273448[/snapback]

Jaha? hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Det er helt latterlig å snakke negativt om vegeterianere bare fordi de står for noe annet enn dere. La folk få spise hva de vil. Skjerpings!

Det finnes to hoved-typer vegeterianere;

1. De som er det av sympati for dyrene (denne gruppen deles i to: den ene delen spiser ikke kjøtt, mens den andre delen ikke overhodet spiser noe som har kommet fra et dyr.)

2. De som gjør det fordi de tror det er sunt for kropp (og sjel?).

Og folk har nok ulike motiver for å være vegeterianere, de aller færreste er vegeterianere fordi de tror det gjør dem til "moralsk opphøyde vesener", som tidligere nevnt i tråden.

7273153[/snapback]

Feil.

De to typene av vegetarianere er: Vegetarianer og Vegan. Veganer spiser ikke produkter fra dyr. Det om sunnhet er noe begge typer tror.

Lenke til kommentar

Dere som kaller vegetarianere for idioter og hva enn det er, se dere selv i speilet før dere uttaler noe som helst om noen som mener noe annet enn dere selv.

Dog, det Isbilen nevner kan godt stemme, men kommer mer på personligheten til den og den personen, ikke det fakta at de er vegetarianere. Blir som å si at selv om en mørkhudet mann stjal, stjeler alle.

Vegetarianere spiser kjøtt av de overnevnte grunnene, og det er vistnok bevist at kjøtt råtner i magen(kilde) og det er jo neppe bra om det er sant. Litt kritisk til den siden, kanskje ikke så selv-kritisk?

Selv eter jeg kjøtt og digger det, vil ikke være foruten. Men min mor spiser ikke kjøtt (klarer ikke la være pinnekjøtt på julaften og slikt, så ikke 100%) og spiser ofte soya erstatninger istedet. Det er hennes valg, så jeg gidder ikke mase om det.

Og det fatter jeg ikke at dere gidder. Spis kjøtt og smil, drit i hva andre gjør.

Broren min, som er veldig inne på det her med trening, ernæring og kroppsbygging syns at folk han kjenner som bygger kropp og muskler, og ikke spiser kjøtt, har en helt annen farge i huden, ser mer blass ut og hvit i fjeset, rett og slett. Ikke sikker om han mente no mer om det hadde noen effekter på selve kroppsbyggingen.

Så på et tv program for en stund siden, der dette ble diskutert. Og en forsker hadde studert tennene til folk som levde for lenge siden(Da snakker vi ikke bare tiår) og hadde funnet ut at emaljen på tenna ikke var sterke nok til å klare å takle den grusen og jorda som de fikk i seg ved å bare spise grøntfor. Var noe lignende hvertfall.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Natur og miljoo boka fra 10 klasse.

Lenke til kommentar

Natur og miljoo boka fra 10 klasse.

7273654[/snapback]

Og hva skal vi gjøre med alle de millionene av slaktdyr da? La de sulte?

Det der er så standardopplegg fra veggiser. Mange av dere sier dere tenker på dyrenes beste, men det dere ikke tenker på er at hvis vi skal gi maten vi bruker på å lage kjøtt til folk som sulter i afrika, så må vi sulte dyrene.

Lenke til kommentar

Jeg er veggis, det fungerer kjempefint. Får i meg alt jeg trenger av vitaminer osv, og syntes maten vi lager hjemme er kjempegod. Er ikke en "prekende" vegetarianer fordi jeg er likegyldig til hva andre spiser, om det er haifinne suppe eller økologisk havregryn er ett fett for meg, sålenge jeg slipper å spise kjøtt. Spiser egg, drikker melk, ingen pizza uten ost og jeg spiser produkter med gelantin hvis jeg har lyst. Per def. er jeg vell Lakto-ovo vgetarianer, men er ikke så opptatt av hva det kalles :)

Lenke til kommentar

- Planter er også livsformer. Tygg litt på den...

- Mennesket har spist kjøtt i tusenvis av år, som dyrene. Hvorfor skulle det plutselig bli umoralsk å spise kjøtt?

Jeg kan likevel gå med på at noen synes at det er ekkelt å spise kjøtt. Her tenkes det likevel for mye mens man spiser :) Selv takler jeg ikke å spise hel grillet kylling, man ser liksom for mye hva det egentlig er man holder på å jafse i seg.

Lenke til kommentar
Vegetarianere spiser som de gjør fordi de tror det gjør dem til moralsk opphøyde skapninger, i skjeldne tilfeller fordi de tror at kjøtt ikke er sunt. De er med andre ord enten oppblåste drittsekker eller misforståtte idioter.

7272709[/snapback]

det finnes en 3. type, de som synes det er ekkelt, fordi det har vært et levende vesen

7272810[/snapback]

Jeg synes grønnsaker er ekkelt, jeg synes så synd på det stakkars gresset som kunne stått i sollyset og bli tråkket på - i stedet for å ligge på min tallerken. Derfor spiser jeg ikke grønnsaker, synes det er umoralsk og barbarisk. :)

Lenke til kommentar

Ikke ta det personlig men avogtil syns jeg synd på de som ikke ete kjøtt fordi de mener det er usunt, men heller grapse i seg vitaminer og kosttilskudd.

Er det så mye sunnere da? Jeg tror neppe det!

Hvorfor skal noen være så kritiske at de for eksempel bare spise "rent kjøtt"?

Tenk på barna i Afrika da de får jo ikke nok mat engang!

Dette her er ikke rettet mot de som ikke kan pågrunn av allergi,sykdom,religion eller noe annet som ikke tillater dem.

Lenke til kommentar

Kost-tilskudd er ikke nødvendig, hvis du passer på å spise masse linser, bønner osv. "Bakdelen" med å være veggis er at det ofte tar mye tid å lage god, sunn mat, men heldigvis deler min samboer mitt syn på slikt så vi lager mat sammen, og det er bare fint :)

Tror ikke jeg er spesielt sunn da, siden alkohol, hasj og sigaretter er ellers sentralt i kostholdet mitt :D

Lenke til kommentar
Kost-tilskudd er ikke nødvendig, hvis du passer på å spise masse linser, bønner osv. "Bakdelen" med å være veggis er at det ofte tar mye tid å lage god, sunn mat, men heldigvis deler min samboer mitt syn på slikt så vi lager mat sammen, og det er bare  fint :)

Tror ikke jeg er spesielt sunn da, siden alkohol, hasj og sigaretter er ellers sentralt i kostholdet mitt :D

7278022[/snapback]

Hahaha tror ikke jeg heller er noge serlig sunn for å si det sånn.

Men Alkohol, Hasj og Sigarett er ikke mat da :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...