Gå til innhold

Hva er dealen med vegeterianere?

Sonsol

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg dealen med å være vegeterianer? Har ikke helt skjønt poenget med det. Dessuten må det jo være usunt. I allefall trist! Uff, tenk dere å ikke kunne spise taco! :no:

Noen som er vegeterianere som kan forklare seg litt? ;) Det er lov å komme med synspunkter selv om at man ikke er vegeterianere også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vegetarianere spiser som de gjør fordi de tror det gjør dem til moralsk opphøyde skapninger, i skjeldne tilfeller fordi de tror at kjøtt ikke er sunt. De er med andre ord enten oppblåste drittsekker eller misforståtte idioter.

7272709[/snapback]

det finnes en 3. type, de som synes det er ekkelt, fordi det har vært et levende vesen

Lenke til kommentar

Det er helt latterlig å snakke negativt om vegeterianere bare fordi de står for noe annet enn dere. La folk få spise hva de vil. Skjerpings!

Det finnes to hoved-typer vegeterianere;

1. De som er det av sympati for dyrene (denne gruppen deles i to: den ene delen spiser ikke kjøtt, mens den andre delen ikke overhodet spiser noe som har kommet fra et dyr.)

2. De som gjør det fordi de tror det er sunt for kropp (og sjel?).

Og folk har nok ulike motiver for å være vegeterianere, de aller færreste er vegeterianere fordi de tror det gjør dem til "moralsk opphøyde vesener", som tidligere nevnt i tråden.

Lenke til kommentar
Det er helt latterlig å snakke negativt om vegeterianere bare fordi de står for noe annet enn dere. La folk få spise hva de vil. Skjerpings!

Det finnes to hoved-typer vegeterianere;

1. De som er det av sympati for dyrene (denne gruppen deles i to: den ene delen spiser ikke kjøtt, mens den andre delen ikke overhodet spiser noe som har kommet fra et dyr.)

2. De som gjør det fordi de tror det er sunt for kropp (og sjel?).

Og folk har nok ulike motiver for å være vegeterianere, de aller færreste er vegeterianere fordi de tror det gjør dem til "moralsk opphøyde vesener", som tidligere nevnt i tråden.

7273153[/snapback]

du glemte nr 3

hva med de som bare synes det er ekkelt, uten å verken sympatisere med dyrene eller tror det er sunt? er de ingen type vegetarianer de da?

(ikke jeg, jeg elsker kjøtt)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Har noen venninner av typen til Pinglebolle.

De syns så synd på de stakkars dyrene (kyllinger, kuer, fisker etc) at de ikke tør å spise noe av de.

Ei sa til meg at hu var redd for å bli hjemsøkt av evt. dyr hu åt.

Så de lever på frukt og grønt, samt melkeprodukter og slikt.

Bare ikke kjøtt...

For å gå litt OT, syns jeg det er kjipern å spise søte dyr som kanin og sånn.

Stort sett fordi jeg ender opp med å bli hjemsøkt av de i drømme.

Åt kanin i Praha på onsdag / torsdag og natt til i går drømte jeg at den kom for å spise meg... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...