Gå til innhold

Beste wah-wah pedal?

Bønne

Anbefalte innlegg

Nå som julen nærmer seg blir det vel noe gitarutstyr på ønskelisten, deriblant en wah-wah pedal.

Jeg har ikke veldig peiling på pedaler og har lyst på en bra en, så jeg tar i mot forslag med glede.

Det skal også sies at jeg liker veldig godt lyden i Jim Dunlop sin Cry Baby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå som julen nærmer seg blir det vel noe gitarutstyr på ønskelisten, deriblant en wah-wah pedal.

Jeg har ikke veldig peiling på pedaler og har lyst på en bra en, så jeg tar i mot forslag med glede.

Det skal også sies at jeg liker veldig godt lyden i Jim Dunlop sin Cry Baby

7271603[/snapback]

Vox er digg.. men det skal sies at det finnes mye fet modelering i pedalbrett nå for tiden. Jeg selv bruker nesten BARE wahen som sitter i mitt Zoom g7.1 ut brett..

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg en gammel Jim Dunlop Wah med modifisert pot. (visstnok spesifisert etter Hendrix' uten at jeg kan dokumentere det)

---analoghore-modus--- :

Det finnes selvsagt en hel del veldig bra digitale wah-effekter, men jeg har funnet ut at selve pedal-"feelen" i en Dunlop passer meg best, de ulike expressionpedalene som finnes blir litt "lette" om du skjønner hva jeg mener. Vanskelig å finne "sweet-spot"'en.

Lenke til kommentar

Må bare bryte inn her, er litt nybegynner i gitar osv. men jeg skal kjøpe pedal, skal begynne å spille litt hendrix snart, og jeg vil få frem litt av sounden gitaren hans skriker fra seg, hva anbefaler dere? Må koste på meste laget 2500,-

Denne no' go?

PS; Trenger jeg noe tilleggs utstyr til pedalen? :p Hakke peiling på slik :p

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...