Bønne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nå som julen nærmer seg blir det vel noe gitarutstyr på ønskelisten, deriblant en wah-wah pedal. Jeg har ikke veldig peiling på pedaler og har lyst på en bra en, så jeg tar i mot forslag med glede. Det skal også sies at jeg liker veldig godt lyden i Jim Dunlop sin Cry Baby Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nå som julen nærmer seg blir det vel noe gitarutstyr på ønskelisten, deriblant en wah-wah pedal. Jeg har ikke veldig peiling på pedaler og har lyst på en bra en, så jeg tar i mot forslag med glede. Det skal også sies at jeg liker veldig godt lyden i Jim Dunlop sin Cry Baby 7271603[/snapback] Vox er digg.. men det skal sies at det finnes mye fet modelering i pedalbrett nå for tiden. Jeg selv bruker nesten BARE wahen som sitter i mitt Zoom g7.1 ut brett.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Du må ikke si sånt , nå kommer tråden bare til å bli nedrent av analog-horer! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Liker både Vox og den originale Crybaby jeg, selv om de har ganske forskjellig klang. Men skulle jeg hatt en wah ville jeg utvilsomt gått for en med Q-control, feks den oppdaterte Crybabyen. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 MSD Silver Machine er sannsynligvis noe for deg. Billig, robust og utrolig fleksibel wah-wah. Flere av de jeg har snakket med synes denne knuser Dunlop og VOX. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Personlig bruker jeg en gammel Jim Dunlop Wah med modifisert pot. (visstnok spesifisert etter Hendrix' uten at jeg kan dokumentere det) ---analoghore-modus--- : Det finnes selvsagt en hel del veldig bra digitale wah-effekter, men jeg har funnet ut at selve pedal-"feelen" i en Dunlop passer meg best, de ulike expressionpedalene som finnes blir litt "lette" om du skjønner hva jeg mener. Vanskelig å finne "sweet-spot"'en. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Må bare bryte inn her, er litt nybegynner i gitar osv. men jeg skal kjøpe pedal, skal begynne å spille litt hendrix snart, og jeg vil få frem litt av sounden gitaren hans skriker fra seg, hva anbefaler dere? Må koste på meste laget 2500,- Denne no' go? PS; Trenger jeg noe tilleggs utstyr til pedalen? Hakke peiling på slik Endret 16. november 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 du trenger en ekstra jack bare... så det blir slikt gitar-kabel til wah wah- wah wah- kabel til forsterker - forsterker eventuelt om du har noen andre stomp bokser. du trenger ihvertfall bare en kabel til, eventuelt strøm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå