bulau Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC fra dell, og skulle sette inn min gamle harddisk fra WD på 160 GB. Til min store fortvilelse passet ikke pluggen da jeg skulle koble den til Etter å ha forhørt meg litt rundt lærte jeg at det er noe som heter SAT-A og IDE Finnes det en enkel måte en fersking som jeg kan koble til min gamle IDE disk til mitt nye SAT-A system på? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jepp, du kan kjøpe deg en slik. Du finner de sikkert rimeligere andre steder, man får de til en slikk og ingenting på eBay. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Vil tro at det er en IDE kabel til DVD drev i den Dell PCen. Det skal gå an å koble en IDE disk hvis du har en ledig kontakt på den kabelen. Men du må passe på at du setter jumper på disken til Slave eller CS. Et lite problem blir dog plasseringen, du trenger en 5.25" ramme til disken. Lenke til kommentar
bulau Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Jeg fant faktisk en plugg som så ut til å passe inn i den gamle harddisken, og selv om det virka veldig dumt å koble den til helt der oppe ved cd kontakten, forsøkte jeg det. Dette var før jeg visste at det var noe som het IDE og SAT-A, og jeg hadde ikke den helt store trua på at dette skulle virke. Det gjorde det da heller ikke. Iallefall fant ikke maskina hardwaren, ikke den plassen jeg leita - kontrollpanel-systemverktøy-lagringsmedier. Dessuten har jeg allerede bestillt en SATA til IDE konverter, takk for linken! Det kan vel også tenkes at jeg skal bruke den IDE pluggen til CD spiller nr 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå