Gå til innhold

Passiv kjøling på skjermkort

Mortings

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg har et MSI NX7300LE skjermkort og har tenkt meg og ha passiv kjøling på det.. noen som har no forslag til type kjøler?

mitt kabinett jeg holder på og modde og sånn skal være nesten lydløst, men med lufkjøling..

noen som har no forslag. grunnen til at jeg vil ha passiv kjøling på skjermkortet er at vil senke støyen mest mulig...

Takker for svar :)

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en mulighet er denne kjøleren: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZM80DHP&mcat=c45

ulempen er at den tar en del plass.

alternativt så er det nok lurt å kikke etter litt store passive chipsett kjølere, fordi det er utrolig lite passive kjølere til skjermkort. den der var den eneste på microplex.

zalman zm-nb47j har en feste ordning som er justerbar, så den burde passe de fleste skjermkort. men om den er kraftig nok er vanskelig å si. har lurt på å montere en sånn på et par kort jeg har selv, men de har små passive kjølere fra før, så en slik zalman vil være en oppgradering

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Et 7300gs kort bruker ca. 16w ved load, da trengs det ikke så veldig stor kjøler for å fjerne varmen, en stor chipset kjøler skulle klare det. Problemet er at hvis du har et stående kabinett, så vil kjøleren på gpu vende nedover og hvis du da lufta blir stillestående under skjermkortet, så vil det fort bli varmt. Du kan alternativt montere en 120mm vifte som blåser inn mot kortet, koble den på 7v så er den så godt som lydløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...