Mortings Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 heisann! jeg har et MSI NX7300LE skjermkort og har tenkt meg og ha passiv kjøling på det.. noen som har no forslag til type kjøler? mitt kabinett jeg holder på og modde og sånn skal være nesten lydløst, men med lufkjøling.. noen som har no forslag. grunnen til at jeg vil ha passiv kjøling på skjermkortet er at vil senke støyen mest mulig... Takker for svar Morten Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Se i prisguiden.no , der er det noen få alternativer. Er ikke akkurat mye og plukke mellom. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) en mulighet er denne kjøleren: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZM80DHP&mcat=c45 ulempen er at den tar en del plass. alternativt så er det nok lurt å kikke etter litt store passive chipsett kjølere, fordi det er utrolig lite passive kjølere til skjermkort. den der var den eneste på microplex. zalman zm-nb47j har en feste ordning som er justerbar, så den burde passe de fleste skjermkort. men om den er kraftig nok er vanskelig å si. har lurt på å montere en sånn på et par kort jeg har selv, men de har små passive kjølere fra før, så en slik zalman vil være en oppgradering Endret 13. november 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 stemmer.. er veldig dårlig utvalg av passive kjølere til skjermkort.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322427 er den ok eller? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 stemmer.. er veldig dårlig utvalg av passive kjølere til skjermkort..http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322427 er den ok eller? 7283082[/snapback] Den så bedre ut en den tidligere modellen til zalman. Den firkanta med mange ''spisse'' pinner.. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Thermalright HR-03 Fant ikke noen for salg i Norge, men her er en som selger på ebay, link Den er jo ekstremt dyr, men er vel den beste passive gpu kjøleren, kanskje litt overkill på et 7300 kort. *Fant ut at den ikke passer på 7300 Endret 14. november 2006 av eggi Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva med å gå for en med en vifte på? Også skru den ned til at den går på 5v eller 7v eller hive den på en vifte styring? Det tror jeg du vil tjene bedre på. Det vil da bli slik at du vil nesten ikke høre den. Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 mm.. mulig det og! noen forslag til lydløse gpu kjølere..? Lenke til kommentar
eggi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Et 7300gs kort bruker ca. 16w ved load, da trengs det ikke så veldig stor kjøler for å fjerne varmen, en stor chipset kjøler skulle klare det. Problemet er at hvis du har et stående kabinett, så vil kjøleren på gpu vende nedover og hvis du da lufta blir stillestående under skjermkortet, så vil det fort bli varmt. Du kan alternativt montere en 120mm vifte som blåser inn mot kortet, koble den på 7v så er den så godt som lydløs. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 en zalman vf 700/900 på minimum turtall er også bortimot lydløs. du skal jobbe hardt for å høre den i alle fall. Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 mm.. høres ut som et bra forslag Spirre;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå