Gå til innhold

Problemer med RAID0

RallyP

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp to raptor-disker i raid0 i følge manualen jeg fikk med til mitt m2n32-hovedkort, men jeg har noen "små" problemer. I windows finner jeg diskene(nvidia-stripe), men de ligger ikke inne på min datamaskin. Og når jeg prøver å innstallere windows får jeg beskjed om at det ikke er installert noen harddisker. Fjerner jeg raid oppsettet finner jeg diskene når jeg skal innstallere windows, men jeg får hverken innstallert windows på de diskene eller en av mine to seagate disker. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger SATA drivere(på diskett) for å innstalere xp då di når di står som raid(F6 under innstalasjonen)

Grunnen til at du ikke finner "disken" i min datamaskin er at du må i diskbehandling å formatere den..

Dette hjelper ikke vist du skal innstalere xp på raidet,da må du legge inn raiddriver fra dsikett...

Alternativer er å Slipstream driveren inn på xp cden vist du ikke har tilgang på diskett..

http://maximumpc.com/2005/01/how_to_slipstre.html

Siden kortet har dual raid så er det en mulighet for at den andre raid kontrolleren ikke trenger driver..

The NVIDIA nForce 590 SLI™ chipsets incorporate six Serial ATA connectors with high performance RAID functions in RAID 0, 1, 0+1, 5 and JBOD. The Silicon Image controller provides another two Serial ATA connectors for RAID 0, 1, and JBOD functions. This motherboard is the ideal solution to enhance hard disk performance and data back up protection without the cost of add-on cards.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Hvor kan jeg finne drivere til raid-oppsettet mitt? Hva skal jeg lete etter?

7271684[/snapback]

http://www.asus.com.tw [produsenten av HKet]

Du vet jo hva du skal ha,så da vet du hva du skal leter etter..

Driver vist du skal innstalere Win på raid

Silicon Image 3132 Serial ATA Driver Disk V1.0.0.9 for Windows 2000/XP/2003.(WHQL)

Driver til windows

Silicon Image 3132 Serial ATA Driver V1.0.0.9 for Windows 2000/XP/2003.(WHQL)

Endret av taz
Lenke til kommentar
På disk-management står det at diskene er unallocated. Hva skal jeg gjøre med det? Sorry for alle de dumme spørsmålene.

7278153[/snapback]

Prøv google.no

Vet ikke hva det betyr selv,men det er bare å opprette en partisjon eller 2 på diskene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har oxo samme problemet selv men prøver og instalere en ren copy av windows.

og kjøre raid0

Og jeg har vært i "Hovedkort biosen" og Enable onboard Raid controller og har enable dem diskene jeg skal kjøre i Raid0.

Jeg har oxo vært i Nvidia Mediashild Raid utility "F10"

Der har jeg laget Raid mod: Striping har prøvd med 2 og 4 disker. Striping Block: Optimal for høyest ytelse.

Jeg får stripeng 2 og 4 disker, men det som er problemet her er neste Bios!

Når jeg skal inn i Silicon Image Bios Raid Configuration Utility!!

Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...