imfrommanndame Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Hei En dag kom en kamerat bort til meg, og vi gama litt osv. Så sjekka vi temperaturene. De var skyhøye! I allefall i forhold til hva de burde ha vært! Etter en times tis med spilling er de fire øverste i lista nedenfor gjerne over 60°C. EVEREST Home Edition viser i skrivende stund: -Hovedkort 55 °C (131 °F) -CPU 48 °C (118 °F) -Aux 56 °C (133 °F) -GPU1: GPU 63 °C (145 °F) -GPU2: GPU 31 °C (88 °F) -WDC WD1600JS-40NGB2 36 °C (97 °F) -WDC WD3200KS-00PFB0 33 °C (91 °F) -WDC WD2500KS-00MJB0 [viser ingenting..:S (4. Hva kan det skyldes?)] Vifter: Hovedkort - vifteløst CPU - stock Skjermkort - stock Harddisker - en framme i kabinettet som blåser direkte på dem Kabinett - en bak som suger 120mm 1100rpm ------------en oppå som blåser 80mm 1100rpm ------------en så sida som blåser 120mm 1100rpm ------------den harddiskvifta 120mm 1100rpm Strømforsyning - to som suger Jeg skal kanskje skifte ut CPU-vifta med Tt Big Typhoon eller Mini Typhoon. Mine spørsmål er da: 1. Er alt som det skal være? 2. Bør jeg bytte ut noe? 3. Siden jeg hadde litt problemer med å sette på CPU-vifta, bør jeg gjøre det på nytt? Endret 12. november 2006 av eguliano Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) ja dette er iallefall høyere temperaturer enn normalt. For eksempel så kommer cpu'n min aldri over 44grader uansett hvor lenge jeg spiller. har du prøvd å spille med åpent kabinett? kansje det hjelper på. Du har ikke klokket noe nei? Du bør kansje få tak i flere vifter. Endret 12. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Har ikke flere plasser igjen. De var fylt opp da jeg fikk kabinettet. Hva med å kjøpe viftekontroll? Viftene mine benytter 4-pinskontakt. Fjerne PCI-brakkettene (hvordan skrives det?)? Jeg leste akkurat et emne om noe sånt.. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bump Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bumb igjen! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Har ikke flere plasser igjen. De var fylt opp da jeg fikk kabinettet. Hva med å kjøpe viftekontroll? Viftene mine benytter 4-pinskontakt. Fjerne PCI-brakkettene (hvordan skrives det?)? Jeg leste akkurat et emne om noe sånt.. 7271245[/snapback] tror ikke du vinner noe på å invistere i en viftekontroll. Prøv å sjekk temperaturene under spilling med kabinettet åpent, se om det blir bedre da. Evt. sjekke om alle vifter etc. sitter som de skal. Endret 13. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Men jeg har ikke lyst til å spille med åpent kabinett. Det ser drittstygt ut! Jeg vil at alt skal være som normalt. Alle viftene sitter.. Er det noen andre som har svar; bump! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Men jeg har ikke lyst til å spille med åpent kabinett. Det ser drittstygt ut!Jeg vil at alt skal være som normalt. Alle viftene sitter.. Er det noen andre som har svar; bump! 7275989[/snapback] merkelig hvorfor temperaturene er så høye med såpass mange vifter. Men du kan jo prøve med åpen kabinett en runde med spilling og sjekke temperaturene. Dermed finner du ut om det er kjølerene som er dårlige, eller det bare er dårlig luftflyt inne der. Endret 13. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Kan kanskje være dårlig luftflyt, men det gir ingen mening. Kabinettet:-------Oppe -blåse ---------------------Sida - blåse ---------------------Framme - blåse ---------------------Bak - suge Strømforsyning: Suge kraftig Endret 13. november 2006 av eguliano Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kan kanskje være dårlig luftflyt, men det gir ingen mening.Kabinettet:-------Oppe -blåse ---------------------Sida - blåse ---------------------Framme - blåse ---------------------Bak - suge Strømforsyning: Suge kraftig 7276320[/snapback] ville det ikke bedre å snu den vifta på toppen? varme stiger, så tror det hadde vært bedre om vifta i toppen hadde sugd varme ut også. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ok. Takk! Blablabla Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hm. Dette var litt lol Jeg satte i den vifta som står på kjøleribbene på hovedkortet. Temperaturene sank me hele 20° !! Jeg har hatt den vifta i maskinen før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå