Gå til innhold

Utforming av meny i galleri i eksisterende design

Anbefalte innlegg

http://www.fundingsrud.net/blog/?page_id=5

Jeg har implementert et galleri i designet på bloggen min, men er litt misfornøyd med menyoppbyggingen. Menyen er gruppert etter år og oppdateres mer eller mindre manuelt. Problemet med den er at navnene skal være beskrivende og at det dermed blir litt trangt i sidebar-en. Derfor vurderer jeg andre løsninger, som å flytte menyen ut i innholdsområdet, eller bruke scriptet dynamisk visning med paneler på en måte. Å redesigne er ikke noe alternativ.

Er det noen som har forslag til hva som kan fungere? Cluet er å få mer plass til menyen uten å ta plassen fra selve galleriet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da menyen er en såpass viktig del av designet så vil jeg driste meg til å si at å øke menybredden er å endre på designet. Uansett er det ikke bare noen få piksler jeg forsøker å tjene.

Jeg vurderer faktisk muligheten for å skrive en bedre beskrivelse av hvert galleri i tillegg til linken. Da slipper jeg vel ikke unna å åpne en ramme over det andre innholdet. Er det noen som har tips til kode? Aller helst ved hjelp av mouseover og ikke ved å klikke på menyelementet. På den måten kan jeg lage en failsafe slik at de uten støtte for ramme-scriptet kan få en alternativ link :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...