enden Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 http://www.fundingsrud.net/blog/?page_id=5 Jeg har implementert et galleri i designet på bloggen min, men er litt misfornøyd med menyoppbyggingen. Menyen er gruppert etter år og oppdateres mer eller mindre manuelt. Problemet med den er at navnene skal være beskrivende og at det dermed blir litt trangt i sidebar-en. Derfor vurderer jeg andre løsninger, som å flytte menyen ut i innholdsområdet, eller bruke scriptet dynamisk visning med paneler på en måte. Å redesigne er ikke noe alternativ. Er det noen som har forslag til hva som kan fungere? Cluet er å få mer plass til menyen uten å ta plassen fra selve galleriet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Lag selve siden din bredere, du har mye å gå på, om man ser det fra et 800x600-ståpunkt. Glad nå eller? Masekopp Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Lag selve siden din bredere, du har mye å gå på, om man ser det fra et 800x600-ståpunkt. Glad nå eller? Masekopp 7275812[/snapback] Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hva er det du kjefter og smeller for? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Regnet med at det var en spøk, med tanke på smilyen din og det faktism at jeg har skrevet at jeg ikke vil redesigne Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ingen spøk, reelt forslag. Ikke noe redesign, bare øke width. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Da menyen er en såpass viktig del av designet så vil jeg driste meg til å si at å øke menybredden er å endre på designet. Uansett er det ikke bare noen få piksler jeg forsøker å tjene. Jeg vurderer faktisk muligheten for å skrive en bedre beskrivelse av hvert galleri i tillegg til linken. Da slipper jeg vel ikke unna å åpne en ramme over det andre innholdet. Er det noen som har tips til kode? Aller helst ved hjelp av mouseover og ikke ved å klikke på menyelementet. På den måten kan jeg lage en failsafe slik at de uten støtte for ramme-scriptet kan få en alternativ link Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Åpne en ramme, sier du? FuLu lagde en sak en gang i tida, som du kanskje kan bruke til beskrivelsene om jeg ikke misforsto deg helt. http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp7/ Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Åpne en ramme, sier du? FuLu lagde en sak en gang i tida, som du kanskje kan bruke til beskrivelsene om jeg ikke misforsto deg helt. http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp7/ 7276671[/snapback] Hehe, hadde ikke noe bedre ord på det Tenkte på en flytende meny som legger seg i et gitt område over innholdet på siden. Pokker så vanskelig å forklare da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå