Gå til innhold

Nettverk i slackware sluttet å funke

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Nei, det hele høres meget suspekt ut, i og med at du får pinget 192.168.1.1. Og du har andre PC-er på nettet slik at du vet det ikke er routeren som er problemet? Kanskje du burde prøvd å installere dhclient/dhcpcd for å teste?

7278863[/snapback]

Det var nok en feil, fikk pinget en gang men da jeg restartet så gikk det ikke lenger. Ja har 2 servere og 4 vanlige maskiner på nettverket som funker, det er kun denne ene.

Kan det være et hardware-problem? Denne maskinen har en litt omstridt historie. Først kjøpte jeg den for noen år siden, så kjøpte jeg ny og søsteren min fikk den. Nå kjøpte far min seg nettopp mac og søstera fikk far min sin. Så da fikk jeg den tilbake og tenkte å bruke den som server. Da søsteren min hadde den fucket windows seg opp hele tiden.. Plutselig så bestemte den seg for å reboote istedenfor å starte skikkelig opp. Kunne fikse det med chkdsk fra reparasjon i win-cd'en, men så sa den takk for seg for godt. Slack funket fint på den til jeg installerte på nytt..

Hvis du så det jeg skrev tidligere (syslog) så skulle man vel tro at det er et hardware problem, men hvor? Mest sannsynligvis hovedkortet tror jeg da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg må si at det er et meget rart problem, og jeg klarer ikke se feilen sånn helt uten videre. Har heller ikke store erfaringen med Slackware, så jeg tror jeg må melde pass.

7282815[/snapback]

Okei. Svarte dette irriterer meg mer enn en hest! Er nødt å få den opp igjen. Hjelper jo ikke å reinstallere heller... fuck.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Tør jeg foreslå Debian GNU/Linux? :p

7282838[/snapback]

Nei, egentlig ikke :) jeg hater apt-get det bare fucker seg opp med ødelagte pakker osv hele tiden. Liker også slackware veldig godt og kan det godt nok til å drifte mine egne server også. hehe Tydeligvis ikje god nok likevel. Skal spør på et Slackware forum nå, kanskje noen som vet noe der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
RX bytes: 0 (0.0 b) TX bytes: 0 (0.0 b)

Burde vel gi et lite hint..

7284353[/snapback]

Ja jeg ser at den ikke har sendt eller mottatt noe, ja. men hvorfor?

Lenke til kommentar

7282838[/snapback]

Nei, egentlig ikke :) jeg hater apt-get det bare fucker seg opp med ødelagte pakker osv hele tiden. Liker også slackware veldig godt og kan det godt nok til å drifte mine egne server også. hehe Tydeligvis ikje god nok likevel. Skal spør på et Slackware forum nå, kanskje noen som vet noe der.

7282848[/snapback]

jeg er slackware og ubuntu bruker for det meste å hva er galt med apt-get om jeg tør spørre ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7282838[/snapback]

7282848[/snapback]

jeg er slackware og ubuntu bruker for det meste å hva er galt med apt-get om jeg tør spørre ?

7284556[/snapback]

Les hva jeg skriver da?? Hver gang jeg bruker det så fucker det seg opp med ødelagte pakker og feilmeldinger om alt mulig bullshit. Og JA, jeg vet hvordan jeg bruker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+432

Hey again! I installed Debian 3 on the box, and all worked there. Then I installed Slackware 11.0, and the network doesn't work. One weird thing is that when i ping 217.13.4.21, which is my dns server, or any other ip, I get this:

ping 217.13.4.21 (217.13.4.21) 56 (84) bytes of data

From 192.168.1.14 icmp_seq=1 Destination host unreachable

From 192.168.1.14 icmp_seq=2 Destination host unreachable

From 192.168.1.14 icmp_seq=3 Destination host unreachable

192.168.1.14 is the box that I'm running ping from. Anything?? I need it up as fast as possible.

(gadd ikke oversette, postet det på et annet forum også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Sannsynligvis er det borked nic. Testet det på en annen maskin eller annet pci-spor?

7408193[/snapback]

Lese du posten min? Prøvd med Debian 3, har og kjørt live cd, og det funket. Men eg driter i det nå, går for Debian.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
har du sett på ArchLinux? forresten tror det kan være en god ide og installere dhcpcd eller dhclient for og sjekke om du har konfigurert noe feil.

7408233[/snapback]

Nei, går for debian nå. Jeg er 120% sikker på at all konfigurasjon jeg har gjort er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...