trainwreck Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg har en chieftec 360W strømforsyning som jeg brukte inntil for en time siden. Jeg kom borti den røde knappen som velger hvor mange volt man skal bruke. BANG! så begynte det å lukte brent... Noen som har peiling på om noen av komponentene i datamaskinen kan bli ødelagt av noe som dette, eller bare strømforsyningsboksen? Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 jepp, for allt jeg vet kan alle komponentene i din pc være ødelagt.. En kamerat av meg gjorde det samme, men da var han så heldig at det bare var hovedkortet som røk.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er du heldig er ingenting ødelagt, men du må nok rekne med at du har tatt knekken på en eller flere komponenter. Hvorfor er det fremdeles folk i som setter PSUen sin på 115v? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det kommer ann på kvaliteten av strømforsyningen og om den har sikringer som beskytter maskinen din for overbelastning. Men Hvordan kommer man "borti" en slik knapp? Alle jeg har sett av de er skyve knapper som er senket inn boksen slik at man på ingen som helst måte kan ved ett uhell komme borti den. Man må nesten med viten og vilje skyve på den med en negel eller ett verktøy for å bytte fra 220 til 110 volt. Og det er jo en grunn til at det er gjort så vanskelig. Det er ganskef farlig å gjøre på en kjørense maskin...så det skulle ikke forundre meg om du har brent ut hovedkorte ditt. Test med en annen strømforsyning. AKIRA Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 I teorien skal du ikke ha ødelagt noe, bortsett fra psu. Om sikringene i psu'en har gjort jobben de var der for å gjøre har maskinen din berget. Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Jeg hadde nettopp flyttet pcen min og når jeg skulle skru den på funket den ikke. Jeg dro da ut strømledningen å sjekket at volten var rett, det var den. Jeg satte strømledningen tilbake igjen, etter å ha skrudd tilbake volten til 230 og forsøkte å få pcen på. Ingenting fungerte, virket som strømboksen var kaputt. Når faren min kom hjem skulle jeg vise ham problemet, og flyttet på den røde knappen. Hadde glemt ut å dra ut strømledningen. PCen sto jo ikke på, så der er kanskje fortsatt håp? takk for svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå