sinnaelgen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) er det neoen som har tat i bruke turbo Delphi ( TD) ? jeg har tat i bruk explorer versjonen. Det ble lovet at man kunne lage sine egne componenter men ikke inpotere fra en trejepat. problemet er hvordan få det til. jeg har 2 componenter som jeg selv har laget i D7 og ønsker å bruke dem også i TD. I hjelpe teksten står en opskrift som går ut på å bruke den inebygde veiviseren. Det enest je opnår med det er å lage et nyt unit som jeg ikke kan bruke. i D7 ble componente man lagde selv legt blant de som var der fra før. kompliert til en pakke . viviseren forslår å legge de nye componetene til folderen ( palette page) 'samples' . men jeg finner ikke noen pakke som kan legges inn pakken med samples i navnet blir oppfatet som en trdjeparts og nektes å legge inn. tillegg jeg opdaget at de funsksjenen som spitter opp diretory,filnavn og ext i det totale filnavnet mangler i turbo delphi. i d7 heter det ExtractFileName , extractfiledir og ExtractFileExt har disse funkssjoenen endret navnet i senere versjoener etter D7 ? Endret 18. november 2006 av elg-elg123 Lenke til kommentar
firepile Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 er det neoen som har tat i bruke turbo Delphi ( TD) ?jeg har tat i bruk explorer versjonen. Det ble lovet at man kunne lage sine egne componenter men ikke inpotere fra en trejepat. Så vidt jeg vet kan du ikke importere ny komponenter i det hele tatt, hverken egne eller fra tredjepart. problemet er hvordan få det til. jeg har 2 componenter som jeg selv har laget i D7 og ønsker å bruke dem også i TD. I hjelpe teksten står en opskrift som går ut på å bruke den inebygde veiviseren. Det enest je opnår med det er å lage et nyt unit som jeg ikke kan bruke. i D7 ble componente man lagde selv legt blant de som var der fra før. kompliert til en pakke . viviseren forslår å legge de nye componetene til folderen ( palette page) 'samples' . men jeg finner ikke noen pakke som kan legges inn pakken med samples i navnet blir oppfatet som en trdjeparts og nektes å legge inn. tillegg jeg opdaget at de funsksjenen som spitter opp diretory,filnavn og ext i det totale filnavnet mangler i turbo delphi. i d7 heter det ExtractFileName , extractfiledir og ExtractFileExt har disse funkssjoenen endret navnet i senere versjoener etter D7 ? 7270929[/snapback] De er selvfølgelig med, og finnes i SysUtils uniten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 får se om jeg finner det da. søket i hjelpe filen fant ikke frem til disse funksjonene. beklager skrive leifene , men siden dere forstår hva jeg mener så gidder jeg ikke å endre på det . Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.liteapplications.com/ =================== TurboTweaks v1.12 =================== TurboTweaks is a customization tool for Turbo Delphi Win32, Turbo Delphi .NET, Turbo C++, and Turbo C#, with the following features: - Choose what IDE packages are loaded when the IDE starts. - Choose what design time packages are loaded when the IDE starts. - Choose what experts are loaded when the IDE starts. - Fix the TabStop bug that affects TFrame's when they are created from the IDE. - Choose the speed at which the tool windows pop and hide when they are in autohide mode. - Disable creation of garbage files and folders: *.bdsproj.local *.cfg *.~bpl __history - Remove limitations of Turbo Explorer (allows to install third-party components and experts). - Reset trial version of ModelMaker Code Explorer. TurboTweaks v1.12 is compatible with the Hotfix Rollup. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 hvis jeg skal lage meg en egen konponet i TD så ender det med et unit. hvordan skal jeg jeg få lagt det inn en pakage eller lagt det inn i componet paletten på siden ? Lenke til kommentar
firepile Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) hvis jeg skal lage meg en egen konponet i TD så ender det med et unit.hvordan skal jeg jeg få lagt det inn en pakage eller lagt det inn i componet paletten på siden ? 7531091[/snapback] Ikke mulig. Du kan imidlertid bruke komponenten direkte i kode, fex: B := TMyButton.Create(self); B.Top := 10; B.Left := 10; B.Visible := True; Endret 27. desember 2006 av firepile Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 problemet er å kopilere til slik at det blir en koponent. kilde koden til denne koponenten er ganske stor så jeg hadde håpet på å slippe å legge og tilpasse den til hvert enkelt program som jeg skal lage Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 http://www.liteapplications.com/ =================== TurboTweaks v1.12 =================== TurboTweaks is a customization tool for Turbo Delphi Win32, Turbo Delphi .NET, Turbo C++, and Turbo C#, with the following features: - Choose what IDE packages are loaded when the IDE starts. - Choose what design time packages are loaded when the IDE starts. - Choose what experts are loaded when the IDE starts. - Fix the TabStop bug that affects TFrame's when they are created from the IDE. - Choose the speed at which the tool windows pop and hide when they are in autohide mode. - Disable creation of garbage files and folders: *.bdsproj.local *.cfg *.~bpl __history - Remove limitations of Turbo Explorer (allows to install third-party components and experts). - Reset trial version of ModelMaker Code Explorer. TurboTweaks v1.12 is compatible with the Hotfix Rollup. 7463446[/snapback] hva er hensikten med dette programmet ? jeg trodde det var for å fjerne begrensningene i turbo delphi . jeg får ikke fortsatt ikke laget ( kompilert ) mine egne komponenter - det ender bare opp med å lage et nytt unit . problemet blir da å få den opp på komponet pletten til høre på skjermen hvis komponenten er ferdig så virker den med en gang og man har bedre kontroll over hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå