vebwa Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg kjører til daglig et toskjerms-oppsett med to stk identiske Compaq 19" P900 Trinitron og har gjort dette i noen måneder nå. Jeg har etter hvert lagt merke til at den venstre skjermen har begynt å få et relativt tydelig (på hvit bakgrunn) grønnskjær på høyre side (den som er inntil andreskjermen). Moire og color-return hjelper lite, men misfargingen forsvinner etter at skjermen har stått på en stund. Skyldes dette magnetisk påvirkning fra skjermen til høyre? Skal ikke skjermer være skjermet slik at de kan brukes f.eks. til dual-oppsett som dette? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Høres ut som du har funnet løsningen selv. Det ser ihvertfall ut som det er en magnetisk forstyrrelse du har der. Mest vanlig fra uskjermede høytalere som står for nære skjermen men... Litt rart at det blir borte etter en viss tid da... Men det er vel nettop fordi du kjører degauss hver gang. Beste råd er vel rett og slett å degausse, og så flytte monitorene fra hverandre for en stund. Hvis det holder seg bra da, så har du årsaken. Mulig at skjermer skal være magnetisk skjermet - har aldri hatt et dobbel monitor oppsett, så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå