trulsta Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Like ovenfor AGP Porten finn jeg en liten vifte med MSI klistremerke på. Denne bruker opp en 3-pins slot, så jeg ikke får brukt den siste vifta mi :sad: Hva er denne vifte til? Kan jeg trygt ta ut kontakten? Har Msi-Ultra Aru og P4 2ghz Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Dette er chipset viften. Den kan plugges ut, men da kan du oppleve at maskinen blir ustabil. Det du bør gjøre er enten å sette på en passiv kjøleribbe på chipset (feks. zalman), eller å kjøpe en overgang fra 3-pins til 4-pins molex-plugg. En molex-plugg er en slik plugg du bruker til harddisker og cd-rom, og du får kjøpt den på feks. http://www.microplex.no [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-11-12 19:43 ] Lenke til kommentar
rondespiret Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Generelt kan man si det så enkelt som at de viftene som er montert fra produsenten tjener en funksjon og skal være der. Det er bedre å koble kabinettviftene på strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå