morlie Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Hei. Jeg har en tante som bor i usa, å tekte derfor å spørre her om man kan spare mye på at hun kjøper å sender det eller at jeg kjøper fra usa. denne pakken jeg hadde lurt på. lurer på om det lønner seg at hun kjøper denne å sender videre også om dette er et bra kamera. har hørt av en kompis at dette er det samme som Canon EOS 400D, Stemmer dette? Takker for alle svar Endret 12. november 2006 av morlie Lenke til kommentar
kalli Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Kanskje dette kan hjelpe: Sticky Lenke til kommentar
morlie Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 TAkker! Men noen som vet noe om det kameraet? er det det samme som EOS 400D? Bra/Dårlig med det? Er det en bra/rimelig pakke? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ja. Det er samme som 400D. Jeg har sett disse pakkene på ebay mange ganger, og de virker skikkelig humbug - dvs ikke ren svindel, men alt dette "fine" ekstrautstyret som kastes med virker ganske lusent. Pass på at du ikke betaler ekstra for det. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) TAkker! Men noen som vet noe om det kameraet? er det det samme som EOS 400D? Bra/Dårlig med det? Er det en bra/rimelig pakke? 7270617[/snapback] ja det er akkurat det samme som 400d, heiter berre digital rebel XTi i usa. lurte på samme(nesten, var samme butikk) tilbudet sjølv ei stund, men kom til at det var bedre å kjøpe i noreg på grunn av reklamasjon og garantiar. dessutan må du legge på 25 % moms. om kameraet skulle bli ødelagd så må du sende det tilbake til usa og håpe på det beste. EDIT: rekna litt på det no, det blir 6752, - norske kroner med moms, altså litt billigare enn i noreg, men kun med 1 års usa garanti. Endret 12. november 2006 av turnipkongen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 dessutan må du legge på 25 % moms. 7271014[/snapback] Tante betaler ikke moms, så utfordringen er å få det inn i landet enten ved at tante merker pakken som en gave med verdi på mindre enn 1000 kroner når hun sender den, eller at tante tar med seg pakken når hun kommer på besøk. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 dessutan må du legge på 25 % moms. 7271014[/snapback] Tante betaler ikke moms, så utfordringen er å få det inn i landet enten ved at tante merker pakken som en gave med verdi på mindre enn 1000 kroner når hun sender den, eller at tante tar med seg pakken når hun kommer på besøk. 7271040[/snapback] og om posten mistar pakken så betaler dei 1000 kr i erstatning. og tante må vel betale moms for kamera med mindre ho har brukt kamera i minst 1 år i utlandet.(?) eller ved at kameraet bærer preg av å vere brukt.? meiner det stod noko slikt i en eller anna lov. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 og tante må vel betale moms for kamera med mindre ho har brukt kamera i minst 1 år i utlandet.(?) eller ved at kameraet bærer preg av å vere brukt.? meiner det stod noko slikt i en eller anna lov. 7271085[/snapback] 24-timers regelen gir tante lov til å ta med seg produkter for inntil 6k tollfritt. Over 6k så må hun opp i over 12mnd. Pakken sendes naturligvis ikke med vanlig post, og jeg tviler vel uansett sterkt på at posten erstatter den fulle prisen av et slikt produkt om de mister det dersom det er sendt med vanlig pakkepost. Denne diskusjonen er imidlertid litt uinteressant. Gutten har en tante i USA, og når det kommer til fotoutstyr, så er det jackpot. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 okeyokey, bøyer meg i støvet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 rekna litt på det no, det blir 6752, - norske kroner med moms, altså litt billigare enn i noreg, men kun med 1 års usa garanti. 7271014[/snapback] Med tanke på at alt ekstrautstyret virker ganske så billig, og at norsk kamera med samme objektivet koster under 7000, så ville jeg ikke kjøpt fra USA uansett. Du får ett års amerikansk garanti ved kjøp i USA... ved kjøp i Norge får du fem års reklamasjonsrett. Den mister du ved kjøp i utlandet. Ettersom pakken koster over 6000 kroner, må det betales 25% moms ved innførsel til Norge selv om man har det med selv. Man kan prøve å lure det inn, men blir man stoppet, så får man både straffegebyr og utstyret vil mest sannsynlig konfiskeres. Kjøp i Norge... det er det tryggeste. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 La tante kjøpe i USA, men drit i den tullepakken fra ebay. Kjøp fra www.bhphotovideo.com. Kit i sølv koster USD 790. Eventuelt kan du betale USD 100 (!!) ekstra for å få den i sort. I praksis er sjansen for at en pakke merket gave blir kontrollert i tollen så nær null at det ikke er vits i å ta med i beregningen. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har selv handla en del utstyr i statene for ca 40% av norske priser. Objektiver og blitz vil du fort spare halvparten på ved å handle der borte. Kamerahus kjøpte jeg i Norge med norske lover og "en fot innenfor døra" hos lokal fotoforhandler ved fremtidige service etc ... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sjansen for å bli stoppet i tollen ved ankomst til Norge er minimal iflg mine opplevelser, jeg er innom gardemoen ganske mange ganger i året, og forsatt ikke blitt stoppet i tollen... Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Enig med siste postere her, jeg har kommet mange ganger inn til Oslo,Kjevik og Sola uten å bli stoppet i Tolla mer en 2 ganger de siste 5 årene, og jeg reiser en god del.. Sist jeg kom fra statene gav de blaffen i fotoutstyret mitt og bare lurte på hva jeg hadde med av sprit og sigaretter.. Første gangen jeg ble stoppa bare lurte de på hvor jeg kom ifra (var fra London den gangen), der jeg hadde vært på weekend shopping tur. Da var de også bare intresert i hva jeg hadde av sprit og sigaretter, resten gav de eff i. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 har nå blitt litt forelsket i 20D . er 20D et dårligere kamera en 400D? og hvor mye må jeg regne med for å få et 20D i hånden? (både norge å usa,england. etc etc) også regner jeg med at jeg må ha en slags stikkkontakt som passer inn i veggen her hjemme? 30D er litt i dyreste laget enda, men får se hva jeg får skrapet sammen Lenke til kommentar
morlie Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Da har jeg kjøpt 30D låner mammas objektiv (analogt EOS kamera) 28-80mm (skal dette ganges med 1.5 siden bildebrikken er 1.5x mindre enn film?) så.. har lyst på et obj gjerne med litt zoom. Men jeg har brukt nesten alle pengene på kamera (vet at noen hadde ment at man skal gå ned på hus og opp på obj, men jeg valgte hus fremfor obj siden obj kan man skaffef seg når som helt og det er det ikke så ofte man gjør med hus) så har ca 2000-3500,- å bruke i starten. Noen tips? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Da har jeg kjøpt 30D låner mammas objektiv (analogt EOS kamera) 28-80mm (skal dette ganges med 1.5 siden bildebrikken er 1.5x mindre enn film?) Crop på 30D er rundt 1.6x ...men jeg valgte hus fremfor obj siden obj kan man skaffef seg når som helt og det er det ikke så ofte man gjør med hus) så har ca 2000-3500,- å bruke i starten. Noen tips? Ville egentlig tro at i den digitale verden var dette kanskje enda viktigere? Jeg mener. Objektiv varer, DSLR kommer jo inn stuedøra og ut kjøkkenveien fortere enn man får sagt kake? Er det noe gøy å sitte på et utdatert SLR når man endelig får råd til skikkelig objektiv? I den prisklassen lukter det iallefall 3.parts produsenter- og for Canon Zoom er det ikke rent få tråder på forumet som alt omhandler dette- Jeg ville foreslå å søke på "Canon" og "Tamron" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå