Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ingen reaksjon på PCen.

Anbefalte innlegg

Hei!

På Lørdag skulle jeg til en kompis og LAN'e litt, og PC'en funket helt fint da jeg slo den av og pakket den ned. Men når jeg kom til han, skulle jeg sette i en RAM brikke(hatt den i før også, uten å hatt problemer). Når jeg da skulle slenge på PC'en igjen, satt jeg i strømmen, satt den i kontakten, og PC'en skrudde seg automatisk på. Greit nok, tenkte jeg, uten å tenke noe mer over det. Men da det ikke kom noe skjermbilde, skjønte jeg at noe var galt, så jeg prøvde å ta force shutdown, ved å trykke på On/Off button foran på PC'en, men ingen reaksjon. Dermed prøvde jeg restart button, og ingenting skjedde da heller. Så da endte det med at jeg måtte ta strømmen for å kunne slå av maskinen.

Jeg skrudde opp, og alt så bra ut. Jeg tror problemet ligger i at skjermkortet har tatt kvelden, eller noe er galt med det. Jeg satt skjermkortet mitt, RAM og alt annet, i min bror's PC, og da bootet den opp 110% feilfritt.

Så om noen har noen innspill om hva som kan være galt, ville jeg virkelig sat pris på det.

Problemer:

- On/Off knappen adlyder meg ikke.

- Ikke noe skjermbilde, eller reaksjon på mus/tastatur, eller at jeg er koblet til nettverket i det hele tatt.

- Har strøm, men ingenting skjer. PC'en bare skrur seg på og står der uten at jeg har noe jeg kan gjøre med det, må som sagt ta strømmen, for at PC'en skal skru seg av.

Mvh. Chris.

Endret av ChrisAnton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å bare dra ut alle ledningene som har med strømtilførsel å gjøre, og sette dem inn igjen?

Litt tragisk tips, men har faktisk fungert for meg meg diverse hardware-trøbbel  :D

7271787[/snapback]

Takk for tipset, men funket desverre ikke.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...