bruerrr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ok, Jeg skal ha en kjapp gamerpc som kan benyttes til spill som HL2, Farcry, BF 1942, CoD 3 (når dette kommer) og seff WoW (fullt raid :O) med en meget anstendig flyt i spillet på høy oppløsning. Kriterier: 1024 667 mhz ram ddr2( helst 2048) En nogenlunde stor hdd (iaf 120) Et meget godt skjermkort (kom gjerne med innspill på hva jeg bør velge, og hvorfor) Selvfølgelig en kjapp prossesor er et krav. God skjerm, helst 17" Et batteri som varer. Pris: 14-19 k Kan noen hjelpe meg? Er så mye å velge i mellom Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Ett ord: Dell.no Se på XPSen -- den er kongen på haugen for tiden. Finnes muligens noen andre som har 7950GTX, men de er vanskelig tilgjengelig i Norge. Men hvis du har tid til å vente et halvt års tid, kommer jo DX10-kortene + Vista + hybridharddisker til bærbar. Hvis jeg skulle cashe ut 19000 på bærbar, ville jeg definitvt ventet. Endret 12. november 2006 av Fjonisen Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gå for Alienware.. Dobbel NVIDIA skjermkort burde gå perfekt med de fleste nye spill. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gå for Alienware.. Dobbel NVIDIA skjermkort burde gå perfekt med de fleste nye spill. 7270076[/snapback] men de er jo verre å få kjøpt i Norge, problem ift garanti, så må du legge på moms\toll, ikke sikkert du får annet enn engelsk tastatur. Tror jeg ville gått for dell xps m1710 med 7950GTX-kortet Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 for maks 19000 får du ikke XPSen med 2 gig og raskeste skjermkort. Jeg har nettopp bestilt en med 2 gig og 7900 gtx kortet, og likevel havnet jeg på galsiden av 20 000 (dog med bæresekken, men også med over 2000 i rabatt) Du må rett og slett bare se hva du trenger. Det koster å være kar! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gå for Alienware.. Dobbel NVIDIA skjermkort burde gå perfekt med de fleste nye spill. 7270076[/snapback] men de er jo verre å få kjøpt i Norge, problem ift garanti, så må du legge på moms\toll, ikke sikkert du får annet enn engelsk tastatur. Tror jeg ville gått for dell xps m1710 med 7950GTX-kortet 7271116[/snapback] Det er foreløpig ikke en norsk versjon av disse nei. Men det er fult mulig å kjøpe, men da må man nøye seg med engelsk tastatur. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har aldri egentlig forstått hvorfor folk som absolutt skal ha topp performance kjøper bærbar.. Hvorfor ikke kjøpe en brukt / billig bærbar til 3000 for å dekke behovet for portabilitet, og så en stasjonær performance-PC for resten av pengene? Gir mer bang for the buck som oftest, ville jeg tro.. Skulle vært interessant å se hvor grensen går for når det lønner seg å kjøre denne modellen (vil anta rundt 17-18.000 et sted) Menmen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) I disse tidene kjøpes det flere bærbare PCer enn stasjonære PCer. Det har vel kommet av siden bærbare PCer begynner å komme opp på et nivå med stasjonære PCer. En high-end bærbar PC kan være å foretrekke hvis du vil både være mobil og kunne spille kraftige spill eller se på DVD. Det er også å foretrekke fordi den tar mindre plass. I dag får man jo bærbare PCer opp til 20"(Som kan være litt for mye for en bærbar PC) og kan dekke det meste av behov. Det er også noe med det at man kan forflytte seg i hjemmet også, fra datarommet til stuen. Men jeg vil selvsagt også ha en ultra high-end stasjonær PC i tillegg til en bærbar, for bruk av større skjerm. Endret 12. november 2006 av DJViking Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Har aldri egentlig forstått hvorfor folk som absolutt skal ha topp performance kjøper bærbar.. Hvorfor ikke kjøpe en brukt / billig bærbar til 3000 for å dekke behovet for portabilitet, og så en stasjonær performance-PC for resten av pengene? Gir mer bang for the buck som oftest, ville jeg tro.. Skulle vært interessant å se hvor grensen går for når det lønner seg å kjøre denne modellen (vil anta rundt 17-18.000 et sted) Menmen. 7272212[/snapback] det har enkelt å greit med det å gjøre at jeg er innkalt til Militæret (joda, de fant meg til slutt :o) Så da må jeg ha noe å drive med på kveldstid når rekrutten er over :| Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De klarte å finne Generalen til slutt asså... Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 det har enkelt å greit med det å gjøre at jeg er innkalt til Militæret (joda, de fant meg til slutt :o)Så da må jeg ha noe å drive med på kveldstid når rekrutten er over :| 7273295[/snapback] Hahaha, akkurat samme grunn til at jeg går over til perfomance bærbar nå Hvor skal du ut? Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 På den annen siden, kan du også spørre om hvorfor folk ikke kjøper en konsoll til å spille på. Hvis det er hardbarka action en spiller, vil jo Xbox 360 og snart PS3 være vel så smart å kjøpe. Om en spiller Fm eller strategispill, er saken en annen. Skjønner dere godt, at dere vil ha noe å drive med i militæret, og der er vel ikke TV det letteste å komme til. Men i et annet tilfelle enn dere har, må jeg si meg forbauset over at så mange vil ha "gamer-bærbar", det er på grense av idioti. Så og si alt snakker for å kjøre spill på stasjonær eller konsoll. "muligheten med å dra med seg", er den eneste som snakker imot. Lenke til kommentar
Oslolefse Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det blir vel like idiotisk å kjøpe en veldig kraftig bærbar som d blir å betale ekstra for en bil som er av et dyrt merke når man kan få like god bil til billigere penger ved å kjøpe et annet bilmerke! Har man penger så bruker man det på det man vil, idiotisk er det ikke! Økonomisk lurt er en annen ting! Man kan sikkert spare masse penger på å kjøpe en mye billigere desktop, men den er jo ikke brukendes til det man vil bruke d til! Skulle eg bare sitte hjemme og spille hadde eg aldri kjøpt bærbar! Men d skal eg ikke! Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 det har enkelt å greit med det å gjøre at jeg er innkalt til Militæret (joda, de fant meg til slutt :o)Så da må jeg ha noe å drive med på kveldstid når rekrutten er over :| 7273295[/snapback] Hahaha, akkurat samme grunn til at jeg går over til perfomance bærbar nå Hvor skal du ut? 7274396[/snapback] ender opp på Madla, 8. januar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå