Gjest Slettet+432 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hey! Har endret litt i /usr/sbin/adduser. Gjort sånn at den lager en mappe som heter backup i hjemmemappen. Greit nok, men jeg vil at den skal spør før den gjør det. Jeg vil også at den skal spør om den skal lage en samba-bruker med samme brukernavn og passord. (hvis den får no så gjør den det ikke, og yes så gjør den det..) Noen som kan bash som kan fortelle meg hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Bare glem det. Klarte det selv. # Lage backupmappe?menu () { needinput=yes echo "Make a backup directory? [y/n]" read ans case $ans in Y|y) mkdir /$HME/backup chown $LOGIN:$group /$HME/backup ;; [Yy][Ee][ss]) mkdir /$HME/backup chown $LOGIN:$group /$HME/backup ;; N|n) ;; [Nn][Oo]) ;; *) echo "Enter either y or n" menu esac } menu # Lage sambabruker? menu () { needinput=yes echo "Make a similar samba-user? [y/n]" read ans case $ans in Y|y) smbpasswd -a $LOGIN ;; [Yy][Ee][ss]) smbpasswd -a $LOGIN ;; N|n) ;; [Nn][Oo]) ;; *) echo "Enter either y or n" menu esac } menu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå