Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

IE fryser ved klikk på link

Anbefalte innlegg

Kommer nettopp fra PC-support hos en nabo, og han har et merkelig problem, IE6 SP2 fryser fullstendig når det klikkes på linker. Dvs. å skrive inn f.eks. www.vg.no i adressefeltet og så surfe på VG går greit, men et Google-søk og klikke på treffene går ikke greit, heller ikke å klikke på linker på startsida hans online.no, m.a.o. så er det linker som viser til andre domener som gjør at den fryser.

Info om hans PC: (norsk) WinXP Pro SP2 (oppdatert), NIS 2006 (oppdatert), Win Defender (oppdatert), AdAware (oppdatert). Ellers var det svært lite "rusk" på den, jeg fjernet SweetIM og noe som kaltes Search Enhancer, maskina virket å være virus og spywarefri.

Forsøkte å legge inn IE7 (eng), men den oppførte seg på samme måte. Forsøkte ikke Opera eller Firefox.

Noen som har noen idé om hva dette skyldes? Han ville ha meg til å installere Windows på nytt, fra scratch, men dersom det finnes en enklere og raskere løsning på problemet så er det å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naboen har ikke XP-CDen. IBM-PCen var kjøpt med forhåndsinnstallert OEM-versjon, og dessverre er enkelte produsenter/leverandører såpass kjipe at de ikke sender med CD. Skjønner ikke poenget, en CD koster jo uansett bare noen få kroner, og det er lisensen som koster penger.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt XP pro så hadde problemet vært løst, men jeg har home. Andre jeg kjenner har enten home eller en Recovery som fungerer kun på en spesifikk modell. De som har pro er blant de "dårlige kompisene" mine som ikke betaler for seg, og de har engelsk versjon. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var hos naboen igjen i går kveld. Deaktiverte alt som deaktiveres kunne i NIS, og deaktiverte Windows Defender. Ad-Aware kjører ikke i bakgrunnen på den PCen, han har kun installert scanner-delen av det programmet, så der gjorde jeg ikke noe. Uansett så var IE7 like vanskelig som før. Vi ble enige om å legge inn Opera istedet, så kunne han prøve med det og se om han ble fornøyd, istedet for å sitte i mange timer og reinstallere OS + en drøss med programmer.

OT: Ang. Opera, jeg har liten/ingen erfaring med den, hvordan stiller man inn slik at man åpner i samme fane selv om linken peker til et nytt nettsted? Uansett hva jeg krysset av for ihht. Hjelp-fila så åpnet den disse linkene i ny fane. Linker til samme nettsted ble åpnet i samme fane. Årsaken til at jeg ønsket å stille det inn slik var at det skulle bli minst mulig nytt for han å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...