Gå til innhold

Hvilken av disse diskene yter best?

Megnus

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en pc som skal funke til det meste egentlig ..og jeg Hater trege ting :whistle: (som jeg forøvrig trenger hjelp til i DENNE tråden ;) )

Jeg tror det blir en av disse diskene:

-------------------------------------------

Samsung Harddisk 320.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ

-----------------------------------------------

WD Harddisk 73.4GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor"

------------------------------------------------

WD Harddisk 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor"

------------------------------------------------

Jeg har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken. Plass har ikke så mye å si for meg.. Men pris og ytelse. Det må nevnes at jeg har en 73GB raptor fra før av , så det kan jo hjelpe litt. Men når jeg ser på spesifikasjonene , så ser jeg at denne disken bare har 8 mb cash?. Er ikke det litt lite? Og denne samsung disken har 300mbps + 16 mb cash, MEN den er bare på 7200rpm.. :roll:

Så jeg lurte på hvor mye disse tingene hadde å si? Noen som kan hjelpe meg litt så hadde det vært meget fint :yes:

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

73.4 GB-versjonen av Raptor med 16 MB cache skal visstnok være på linje med 150 GB-varianten hva ytelse angår. Hvis dette er noe som skal stå i stua vil man vel unngå flere harddisker i maskinen som fører til økt støy. Musikk, film og spill tar fort mye plass, så sant du ikke har planer om å kjøre det meste fra plater. I motsatt fall er det kanskje bedre å satse på en Hitachi T7K500 320 GB m/ 16 MB cache. Den har raskere aksesstid enn tilsvarende fra Samsung, og du kan justere parametere som AAM og APM (støy- og strømrelatert).

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...