Megnus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg en pc som skal funke til det meste egentlig ..og jeg Hater trege ting (som jeg forøvrig trenger hjelp til i DENNE tråden ) Jeg tror det blir en av disse diskene: ------------------------------------------- Samsung Harddisk 320.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ ----------------------------------------------- WD Harddisk 73.4GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor" ------------------------------------------------ WD Harddisk 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor" ------------------------------------------------ Jeg har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken. Plass har ikke så mye å si for meg.. Men pris og ytelse. Det må nevnes at jeg har en 73GB raptor fra før av , så det kan jo hjelpe litt. Men når jeg ser på spesifikasjonene , så ser jeg at denne disken bare har 8 mb cash?. Er ikke det litt lite? Og denne samsung disken har 300mbps + 16 mb cash, MEN den er bare på 7200rpm.. Så jeg lurte på hvor mye disse tingene hadde å si? Noen som kan hjelpe meg litt så hadde det vært meget fint Endret 12. november 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) 73.4 GB-versjonen av Raptor med 16 MB cache skal visstnok være på linje med 150 GB-varianten hva ytelse angår. Hvis dette er noe som skal stå i stua vil man vel unngå flere harddisker i maskinen som fører til økt støy. Musikk, film og spill tar fort mye plass, så sant du ikke har planer om å kjøre det meste fra plater. I motsatt fall er det kanskje bedre å satse på en Hitachi T7K500 320 GB m/ 16 MB cache. Den har raskere aksesstid enn tilsvarende fra Samsung, og du kan justere parametere som AAM og APM (støy- og strømrelatert). Endret 12. november 2006 av KAS Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 plass er ikke noe problem. alt av musikk og sånn , ligger på andre pcer rundt i huset .. Jeg skal bare ha en harddisk som er rask. Men er 8mb cash for lite? og btw. at samsungen er støysvak, ,gjør den jo til en verdig kandidat Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Raptor 74GB versjonen (har to selv) støyer veldig lite. På linje med Samsung. Men den har en høyere knatrelyd, så det er viktig å bruke gummierte harddiskoppheng. Har du vibrasjonsisolerende HDD oppheng, vil du ikke høre forskjell på Samsung og Raptor. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) jeg ville valgt raptoren fordi raptor diskene er veldig bra og har bra ytelse for pengene. regner med at du skal bruke den til spill Endret 12. november 2006 av akakulings Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) skal bruke til spill og musikk . liksom.. mediasenter i stua lissom x) ! (som sagt så trenger jeg hjelp til pcen i tråden jeg linka til ) Endret 12. november 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 ok. poenget her er egentlig om 8mb cash er nok på raptoren? for hvist det ikke er slik at 16 mb er mye bedre. .så blir det min raptor som jeg allerede har her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå