Gå til innhold

Anmeld et rap- / hip-hop-album her

And.rs

Anbefalte innlegg

Litt offtopic men jeg kom over en låt her i stad av Crooked I. Den heter say dr. dre. Det er visstnok en ghostwrite av Crooked som var ment til Dr. dre sitt etterlengtede Detox album. Siden Crooked I ble kastet ut av dre har han tatt igjen ved og legge ut låten, bare at han rapper selv. Beaten er dog av dre.

Noen andre som har hørt den?

Beaten er veldig god og teksten er en typisk dre tekst. Det som er dumt er at dre ikke rapper her. Og det gjør at selve låten ikke er helt på topp.

Etter at jeg hørte denne ønsker jeg bare enda mer at dr dre skal gi ut Detox.

Edit: la til litt...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg anmelder like så godt et album nå :cool: (og ja jeg har hørt gjennom det :p )

AZ: The Format:

AZ er en rapper som mange mener er sterkt undervurdert, og med The Format beviser AZ at han fortsatt kan lage gode album med sterke låter. Han gjør haterene til skamme med nydelig flow og gode tekster. Albumet begynner med godlåta

"I Am The Truth", som definitivt er blant de fem beste låtene på skiva, albumet fortsetter så med en låt som høres litt mer "gangsta" ut, "Sit 'em Back Slow" mye takket være gjesteartistene i rap-gruppa M.O.P. . På låt nummer seks "Rise And Fall" for AZ assistanse fra de to karene i rap-gruppa Little Brother Rapper Big Pooh og Phonte. Med deres assistanse vil jeg si at låt nummer seks "Rise And Fall" blir den fjerde beste på albumet. Hvis vi skipper videre til låt nummer 10

"The Format" får vi en leksjon av det sjeldne av AZ når det gjelder både flow og lyrics, beaten er også fet takket være DJ Premier, jeg vil si at dette klart er den beste låten på plata. En del qoutes fra "The Format":

Bathed and clothed up, shaved and close cut

Restraint from temptation was drained from both nuts

Now in the physical form

Verbalize through the scriptures I was biblically born

It's I'ah, Jeremiah the seed through the blunt fire

On Kawasaki's, can wheelie up on one tire

Built my fame, spilt my pain

Politicking daily, still trying to milk the game

It's obvious I'm real rap, skills remain

Took some change and I'm still the same

Learnt the system, burned some izm

Tied all my jewels down like journalism

How I maneuve now it'll merge the wisdom

A pilgrim, prophesize putting words to rhythm

Relating, I'm adaplating it, manifestation, patient, meditating with the

manner who's waiting, pacing

like an m-8 that sealed his fate

let some years escape but I'm still in shape

Låt nummer 12 "Game Of Life" vil jeg si er den nest beste låten på plata, den er en svært god låt bare overgått av den før nevnte The Format når det gjelder dette albumet. Plata ender med en 50 Cent diss kalt "Royal Salute", og for dere som frykter en låt hvor AZ skryter av hvor mye penger han har, og snakker om størrelsen på kjønnsorganet sitt kan jeg betrygge med at denne låta ikke oppfyller deres mareritt. "Royal Salute" er et stilfullt svar fra en old-timer innen Rap som tydeligvis har blitt moden med årene. En del quotes fra "Royal Salute":

It's a thin line between Love & Hate

And due time stable mind seprates what's fake

It's Two kind of papper takers, make no mistake

You got those who touch a little

And there's those who rape

I've been embraced got a face that the game can't shake

I'm known well like a Coke scale, my name hold Weight

Then the shit just changed had to switch up lanes

Past predicted the future, though the present exists

Poetic wiser Commonsutter, it's a heavenly bliss

Schooled as a little dude, only dealt as diss

You a fan so overall respect my hand

Cuz I can see what's goin' on I respect your scam

And we can toast to the life that showed us both

That tried tribulation only bring forth growth

And when we ghost you could bet who could felt the most

So live your life to the Reaper Approach

"Royal Salute" regner jeg som den tredje beste låten på plata, god beat, gode lyrics, og god flow fra AZ. Albumet "The Format" bommer dog så vidt på topkarakteren grunnet den forferdelige låta ""Doing That" Feat. Jha Jha, ellers er albumet som de sier "straight fire". Hvis du ikke har kjøpt "The Format" enda, kjøp det! Du vil ikke bli skuffet :thumbup:

AZ - "The Format" 9/10

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Eminem med The Re-Up synes jeg er et ganske så bra RappAlbum, og på nytt forklarer Eminem hvordan livet hans er i No Appoligies, hvor han såvidt framstår hvordan han føler seg enkelte ganger. Mange andre kule rappere er med også, blant annet 50 Cent, og Stat Quo, Akon og MANGE flere. Ble gitt ut sent i 2006.

Har du lyst på albumet gratis og gi egen vurdering? Legg meg til da vel :)

[email protected]

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...