LostOblivion Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei, Jeg driver på og lager en slags fysikksimulator i JavaScript og skulle til å begynne med kollisjoner mellom ballene da jeg ikke kom lenger i denne likningen. Hva som skal gjøres står i dokumentet (.doc-dokument). http://www.olaisolheim.com/misc/equation.doc Håper folk kan hjelpe meg med å løse ut denne! =) En versjon av simulatoren finnes på http://www.olaisolheim.com/misc/force_ball.html Jeg veit jeg burde begynne med C++ f eks, men veien til 2D-grafikk der er så lang! =) Noen tips til bøker eller lignende som går rett på det temaet? Kan en god del C++ fra før, men bare basic ting... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 virker som om det er newton 3 lov To every action (force applied) there is an equal but opposite reaction (equal force applied in the opposite direction). Another way of stating Newton's third law, an interaction between two objects, is that, if object A exerts a force on object B, object B will exert the same magnitude force on A, but in the opposite direction. 1D eksempel (ta dette med en stor klype salt, det er ting som ikke rimer helt) m1 10kg v1 20km m2 10 v1 -10km (dvs motsatt retning av v1) mv1 = m1 * v1 = 200 mv2 = m2 * v2 = -100 delta mv mv1 + mv2 = 100 nye v1 = dmv / m1 = 10 nye v2 = dmv / m2 = 10 når det gjelder c++ så er NeHe stedet å dra hvis du vil ta steget til 3D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå