Gå til innhold

Problem ved overklokking av eit X1950XTX *løst*

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endeleg fått opp vannkjølinga mi og har MCW60 blokk på skjermkortet. Bruka det med følgande Ram kjølaren på skjermkortet.

Har lasta ned ATI tool 0.25 Beta 15. Men når eg skal klokke kortet så stille slideren tilbake der den var først når eg trykker på set clocks.

MÅ nå bruke rivatuner for klokke kortet og bruker ati tool for å sette volten på korte. er veldig tungvint

pluss at riva tuner ikkje klarar meir enn 1800 mhz på minnet. Stock på dette kortet er jo 2000 mhz.

Så håpar at eg får hjelp!

MVH

Tharshan

Edit: Hjalp ved å laste ned beta 16

BTW maksa kortet på 776 mhz på kjernen og 1089 mhz på minnet :D Men med 1,57V på kjernen. Men til vanleg bruka eg 749 mhz på kjernen på 1,52V :)

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er irriterande, men nå har eg endeleg fått klokka mitt kort. Det eg måtte gjere var å søke etter ATI tool 0.25 beta 16. Så lasta eg det ned og instalerte det. SÅ Laga eg til ei ny profil og då kunne eg klokke kortet til det ikkje ville meir.

BTW, kortet klarte 756 mhz på kjernen på 1,52V!

Minnet har ikkje eg gjort så mykje med,m ne det står på 1820 mhz( stock er 2000 mhz)

Lenke til kommentar
Jeg finner det helt utrolig at enkelte skal klokke skjermkort som X1950XTX, som om det ikke er bra nok fra før av?

:dontgetit:

7309809[/snapback]

Hehe. Overklokking er på ein måte ein hobby. Skjermkortet er veldig bra, men så er det kjekt å sjå kor mykje mier den klarar då :)

Lenke til kommentar

æsj. klarer ikke helt å skjønne ati tools helt!

driver å prøver å finne mask på minne... eller rettere sagt komme opp til grensa på x1950xtx kort(1143, da bugger det uansett)

driver å tweaker på volt og sånn og så hender det at maskinen låser seg. Jaja restartet og loada opp profilen jeg hadde satt på 695\1100 (for det klarer det lett stock) men så klikka alt plutselig? nå tør jeg ikke å fyre opp den... vel må vel.

æsj

Lenke til kommentar
æsj. klarer ikke helt å skjønne ati tools helt!

driver å prøver å finne mask på minne... eller rettere sagt komme opp til grensa på x1950xtx kort(1143, da bugger det uansett)

driver å tweaker på volt og sånn og så hender det at maskinen låser seg. Jaja  restartet og loada opp profilen jeg hadde satt på 695\1100 (for det klarer det lett stock) men så klikka alt plutselig? nå tør jeg ikke å fyre opp den... vel må vel.

æsj

7334163[/snapback]

tja, du må vel gjere det. Men det har skjedd med mitt X1800XT. Det var fordi at ATI tool ikkje klarte å stille på volten med same trur eg... ekje heilt sikker kvifor det skjedde.....

BTW, kva får du i 3dmark 06?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...