Gå til innhold

Blir skjermkort fysisk større?

Goofy1003

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på dette en periode nå,trodde skjermkort ble mindre og mindre jeg.

Men når jeg kom til å tenke på den fysiske størelsen på Geforce4 kortet mitt så begynner jeg å lure litt.

Ett så stort og klumpete kort har jeg ikke sett siden Voodoo5 :wink:

Var de blitt så små att folk ikke fant de igjen i pc`en,og produsentene ble saksøkt av folk som ikke fant/fikk tak i kortet sitt etter att de hadde satt det i?

Irriterer meg litt over att skjermkortet går over hele Hovedkortet.

Flere enn meg som lurer på dette og kansje har funnet svaret?Selv tenker jeg litt på om det kansje er att det trenger mere kjøling att det r så stort.

Litt off-topic:

Tror dere det samme kommer til å skje med mobil-telefoner når Ericcson/Nokia/Siemens osv. får klager om att folk har mistet telefonen i øret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare proff-kort og de dyreste spill-kortene som er store. Billig-kort er ganske små.

Personlig tror jeg at størrelsen blir nærmest uforandret de neste 1-2 årene. Men jeg tror flere og flere vil gå over til integrerte skjermkort. (f.eks Nforce2 vil være bra nok i massevis selv for spilling for en god del av brukerene.) Om et par år er nok de integrerte løsningene enda bedre, og sikkert tilfredstillende for en større %-andel av kjøpere. Men jeg tror ikke integrerte løsninger blir så bra at de tar helt over (i hvertfall ikke de nærmeste 10 år)

Lenke til kommentar

Hvis man hadde hatt skjermkort som hadde lik ytelse som GeForce 256 (1) i dag (hatt de siden GeForce 256 kom) hadde de blitt mindre og mindre. Men siden stadig flere transistorer o.l. skal på kortene (for å få bedre ytelse) blir de større og større (Er vel kanskje på maks størrelse nå, mitt tar nesten bort i harddisken min.. :smile:).

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å lage skjermkort unødvendig store, men noen ganger er det nødvendig for å få god nok ytelse. Personelig fortrekker jeg STORE, gjerne 1m lange skjermkort som trenger 10 vifter og et glass cola for å kjøle seg ned :smile: . Jo større, jo bedre. Og så kommer jeg ikke til å miste kortet i øret eller noe slikt :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Nostradamus skrev (2002-11-12 19:24):

Hvis man hadde hatt skjermkort som hadde lik ytelse som GeForce 256 (1) i dag (hatt de siden GeForce 256 kom) hadde de blitt mindre og mindre. Men siden stadig flere transistorer o.l. skal på kortene (for å få bedre ytelse) blir de større og større (Er vel kanskje på maks størrelse nå, mitt tar nesten bort i harddisken min.. :smile:).

Hva får deg til og tro at størrelsen på Diverse PC komponenter på det maksimale nå?

Og selve Chippen er jo ikke særlig stor. Er jo de tingene rundt (Kondiser , Spoler ,motstander OSV) som bruker plass da.

Lenke til kommentar

Kortene har blitt litt større. Da jeg fikk mitt POV GF4TI4200XP fikk jeg sjokk, det var nesten dobbelt så stort som itt gamle gainvard gf2.

bare så vidt jeg fikk det inn. måtte dra dvd-romen lengre ned i kabinettet for at jeg ikke kunne ha strekk på ide-kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...