Spursmann Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg har nylig kjøpt en del datakomponenter, herunder et Ati 1900xt kort. Jeg lurer på om det er noen hos dere som har mye peiling, for nå virker ikke dette som det skal. En beskrivelse av problemet og komponenter: Ati 1900xt, Abit ab9 pro, Corsair Value 1 giga 5300, Maxtor ide/ata 200 giga, Dell 2007 wfps (widescreen). Kortet har fra dag 1 av og til hengt seg litt opp. Jeg forsøkte å legge inn de nyeste driverne fra ati.com, men da ble det bare mer problem. Under boot up så går alt greit inntil logon screen skal komme, da slår skjermen seg av, og går i standby. Om jeg fjerner grafikkortet under system/hardware, så kommer jeg meg inn i windows xp (sp2), men om jeg legger inn driverne på ny, så skjer det samme igjen. Jeg har testet både med de nyeste driverne, og de på cd platen som fulgte med. Hovedkortet er oppdatert med nyeste bios. Det er ikke overklokket noe fra min side, men jeg husker at det stod to forskjellige clock speed under Catalyst control center. Men dette var default. Jeg har en helt ny Enermax 500 w psu, som skal være mer enn bra nok. Bruker egen pciex-strømutgang der. Ellers er symptomene veldig treg oppdatering av nettsider/ windows explorer. Det er som om siden blir tegnet sakte ovenfra og nedover. I tillegg får jeg feilmeldinger om 3d-feil, med videre. Jeg har lagt inn nyeste .net mener jeg (2.0). Cpu er ikke overklokket, men står på 1866 mhz. Håper at dere har noen tips - ellers må jeg sende inn kortet. På forhånd takk Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen maskin. på den måten er du i alle fall garantert å finne ut om det er det som skaper problemer Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 tror du ikke at det kan være virus av et slag prøv og sende E-post til de du kjøpte kortet ifra og spørre hva de mener det kan være Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen maskin. på den måten er du i alle fall garantert å finne ut om det er det som skaper problemer 7268685[/snapback] Hei Jeg har dessverre ikke noe flere hovedkort som støtter pciex Men det er klart at det KAN være en konflikt på min maskin, etc hardware. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 tror du ikke at det kan være virus av et slag prøv og sende E-post til de du kjøpte kortet ifra og spørre hva de mener det kan være 7268686[/snapback] Jeg har kjørt full system scan. Men skal ta en til nå, den online scan fra Trend. Men, tror ikke dette er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå