Gå til innhold

PCI skjermkort til CS 1.6, Quake3 osv?

Mr. ve

Anbefalte innlegg

Kjøpte den Dell pc som var på tilbud her for en stund siden, til 3000,-.

Celeron 2,5Ghz, integrert skjermkort osv.

Kjøpte den siden jeg hadde slutta å spille allikevel.. Jaja, det varte jo lenge :blush:

Men det integrerte skjermkortet har tydligvis vsync på, og er det mer enn 4 personer på skjermen, er FPS'en ca 30.

Hvis jeg kjøper ett PCI skjermkort, og kanskje litt minne til PC'en, vil jeg kunne spille CS, Quake3 og andre halvgamle spill greit?

Hvilket bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Pc'en min er jo temmelig svak, er det skjerkortet som er flaskehalsen her?

Celeron 2,53Ghz

512mb Ram (vet ikke klokkehastigheten)

Integrert Intel grafikk, 96mb

Vil CS, Quake 3 hakke uansett, eller vil det bli spillbart med nytt skjermkort ?

Lenke til kommentar

kjøper du et nytt skjermkort burde CS (om du mener 1.6) Gå helt greit.... kanskje kjøpe litt RAM til da.... veit ikke om hva man må ha for å sspille quake 3 men PCen min klarte det også helt greit.

Jeg har en tre års gammel PC nå (skal kjøpe ny nå) den har 1,2Ghz AMD XP prosessor og 768mb RAM og GF FX5600... KJØRER 1.6 MED 100fps Uklokka

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
kjøper du et nytt skjermkort burde CS (om du mener 1.6) Gå helt greit.... kanskje kjøpe litt RAM til da.... veit ikke om hva man må ha for å sspille quake 3 men PCen min klarte det også helt greit.

Jeg har en tre års gammel PC nå (skal kjøpe ny nå) den har 1,2Ghz AMD XP prosessor og 768mb RAM og GF FX5600... KJØRER 1.6 MED 100fps Uklokka

7270567[/snapback]

Oppløsning er litt vesentlig her..

Lenke til kommentar

nja.... er vel ikke helt fullt da..... men får ikke lagg..... om jeg så ikke spiller på LAN med 5 brukere hvor jeg creater og med 20 boter da xD

Kan ikke velge 2048×1536 jeg :S

hehe...... beklager for feil ordbruk

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte Sapphire 9250 kortet.. Ting ble mye bedre, men det virker som om Vsync er av/på (husker ikke helt hva som er hva, men vegger "glipper" og jeg har 100fps, uten å ha installert noe refreshfix e.l).

Jeg har installert ATI catalyst controll center (elns), hva skal jeg gjøre her for å fikse problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...