Gå til innhold

Problemer med brente DVD-Filmer!

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Okei, This is my story :

Har lenge brent ut DVD-filmer, og har alltid brent ut DVD-R filer på 4.7 GB. Disse har fungert flott. Jeg har brukt Traxdata DVD+R 8x plater. Da disse var tomme, kjøpte jeg disse platene, Traxdata DVD+R 16x. Jeg gikk ut ifra at det ikke skulle ha noe å si om jeg brukte 8x eller 16x. Men det hadde det. Det oppsto problemer, og jeg fikk ikke spilt av noen av DVD-filmene på min DVD-spiller. De fungerte riktignok på DVD-spilleren på datmaskinen, og DVD-spilleren til faren min.

Jeg tolket det dithen at det var DVD-spilleren min som ikke var stabil. Jeg kjøpte nye plater, Verbatim DVD+R 16x. Det som skal være verdt å merke seg her, er at de 12 øverste platene var knust/ødelagt da de ankom. Jeg brukte en av de som var inntakt og brant ut en film. Den fungerte verken på min eller faren min sin DVD-spiller, men fungerte på spilleren på datamaskinen.

Det som kanskje bør nevnes er at jeg ikke får brent på mer enn 4x med brenneren min, til tross for at den kan brenne på 8x. Den kunne brenne på 8x på de gamle platene, men ikke på de nye.

Hva tror dere er problemet?

Er det DVD-spilleren, brenneren eller platene mine som det er feil med?

Jeg brenner enten med Nero eller Alcohol 120%, og det samme skjer uansett.

Slik ser instillingene for ISO ut hos meg:

post-72128-1163334067_thumb.jpg

Er det noe som ikke ser riktig ut?

Takker for alle svar!

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde bytte plater?  :hmm:

Virket jo når du Brukte 8x plater ;)

Selv bruker jeg Imation DVD+R 8x og Imation DVD-R 8x plater...

De funker på data, playstation og DVD-spilleren  :thumbup:

7269747[/snapback]

Så du tror det ligger i platene? At enten dvd-spilleren min ikke spiller 16x plater riktig?

Lenke til kommentar

Hvilken brenner er det snakk om? Den trenger nok en firmware-oppgradering, eller kanskje helst skiftes ut. De ypperlige brennerne fra BenQ, DW1640 og DW1650 har gjenoppstått i en rekke nettbutikker i disse dager, men det må handles raskt før de forsvinner for godt.

Jeg har brent plater som har vært langt fra top-class med DW1640, ingen problemer i min DVD-spiller.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Kanskje du burde bytte plater?  :hmm:

Virket jo når du Brukte 8x plater ;)

Selv bruker jeg Imation DVD+R 8x og Imation DVD-R 8x plater...

De funker på data, playstation og DVD-spilleren  :thumbup:

7269747[/snapback]

Så du tror det ligger i platene? At enten dvd-spilleren min ikke spiller 16x plater riktig?

7271678[/snapback]

Kanskje ikke brenneren din takler 16x plater...

Eller kanskje det er DVD-Spilleren din som ikke liker platene... :hmm:

Endret av Ca11e
Lenke til kommentar
Hvilken brenner er det snakk om? Den trenger nok en firmware-oppgradering, eller kanskje helst skiftes ut. De ypperlige brennerne fra BenQ, DW1640 og DW1650 har gjenoppstått i en rekke nettbutikker i disse dager, men det må handles raskt før de forsvinner for godt.

Jeg har brent plater som har vært langt fra top-class med DW1640, ingen problemer i min DVD-spiller.

7271748[/snapback]

Har en Teac DVD+RW DV-W58E Det er den som fulgte med datmaskinen, Dell Dimension 8300.

Den står kodet til riktig region tror jeg, Sone 2

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg å oppgradere firmwaren til denne stasjonen som beskrevet her. Dersom dette ikke hjelper bør du raskest mulig gå til anskaffelse av en BenQ DW1640 eller DW1650, da disse i miljøer som er opptatt av brennekvalitet blir sett på som blant de aller beste brennerne som har funnet sted på konsumentmarkedet. Jeg vil nok anbefale deg å kjøpe en slik uansett, om du har planer om å brenne DVD-relaterte greier en stund framover.

https://prisguiden.no/product.php?productId=31430

Endret av KAS
Lenke til kommentar

proev ogsaa aa brenn platene i 8X.. kanskje det hjelper...

husker naar brodern skulle piratkopiere PS1 spill, saa maatte han brenne cd'ene i 1X eller MAX 2X, ellers funka di ikke...

naa er jeg ikke for piratkopiering (har selv rundt 300 originale DVD'er)

(de eneste spillene jeg har lasta ned er DOOM I&II, Wolfenstein og The incredible machine (fordi disse er ikke aa oppdrive hverken brukt eller i handel :( )

Lenke til kommentar
jo lavere hastighet jo bedre ;)

det eneste er at det går mye tregere  :(

7272871[/snapback]

Kan du komme med en god forklaring på hvorfor du mener dette?

Mener å huske at en plate laget for 16X brenning gir best resultat når den faktisk er brent med den hastigheten.

7272960[/snapback]

jeg bruker hvertfall 8x plater...

og brenner dem i 2,4x hastighet... funker helt fint ;)

Lenke til kommentar
proev ogsaa aa brenn platene i 8X.. kanskje det hjelper...

husker naar brodern skulle piratkopiere PS1 spill, saa maatte han brenne cd'ene i 1X eller MAX 2X, ellers funka di ikke...

naa er jeg ikke for piratkopiering (har selv rundt 300 originale DVD'er)

(de eneste spillene jeg har lasta ned er DOOM I&II, Wolfenstein og The incredible machine (fordi disse er ikke aa oppdrive hverken brukt eller i handel :( )

7272869[/snapback]

Problemet er at jeg nå kun kan brenne på 4x. 8x er ikke noe alternativ!

Skal prøve å oppgradere Firmware. Takk til dere som ga link :)

EDIT: Oppgraderte Firmware, men får fremdeles ikke brent på mer enn 4x!

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Da vil jeg anbefale deg å oppgradere firmwaren til denne stasjonen som beskrevet her. Dersom dette ikke hjelper bør du raskest mulig gå til anskaffelse av en BenQ DW1640 eller DW1650, da disse i miljøer som er opptatt av brennekvalitet blir sett på som blant de aller beste brennerne som har funnet sted på konsumentmarkedet. Jeg vil nok anbefale deg å kjøpe en slik uansett, om du har planer om å brenne DVD-relaterte greier en stund framover.

https://prisguiden.no/product.php?productId=31430

7272815[/snapback]

Hvis jeg bestiller denne, skal jeg ha Bulk eller Retail ? :ermm:

Noen som har erfaringer med "Pixmania" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...